Friday, April 11, 2008

Sustra: It's in your mind, Neo...

Malam terlalu pekat, Neo memikirkan yang bukan-bukan. Morpheus semakin laju.
"Kau tengok tu." Neo meluruskan telunjuk ke depan.
"Mana?"
"Itu, yang putih di tepi jalan tu."
"Kau lepaskan dia, Neo. Sepatutnya kau biarkan dia terkurung dalam fikiran kau".
"Aku tak sengaja. Fikiran aku berkecamuk".
"Dia telah bebas dari fikiran kau, Neo".
"Maafi aku, Morpheus. Fikiran aku terlalu kotor agaknya, berkecamuk dengan perkara-perkara yang amat kotor".
"Baiklah, kita hadapinya sekali lagi. Buka fikiran kau luas-luas, Neo".
"Aku tak mampu!".
"Buka! Neo".
"Maaf".
"Kau boleh lakukannya, buka fikiranmu, Neo".
"Aaaaahhhhh!!!!".
"Buka, Neo! Luas lagi!!!".
"AAaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh!!!"
........................................... . . . . . .
"Bagaimana? Di mana dia?"
"Semuanya sudah berakhir. Kau selamat, Neo. Pastikan dia tidak lagi terlepas dari kotak fikiranmu".

No comments:

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com