Monday, July 7, 2008

Jalan2: Bahasa yang ternoda...

Aku dah sekat Paku Payung dari membeli Mastika. Dulu.
Pasal aku tak larat dengar soalan-soalan 18SX daripadanya.

Sekarang, aku sorokkan Koran Harian daripada Paku Payung pulak.
Akhir-akhir ini, suratkhabar-suratkhabar dah jadi macam cerita Mona Gersang!

Aku takut pengaruh ini menular kepada budak-budak sekolah yang masih tak pandai sapu hingus yang meleleh. Sifat ingin tahu yang normal untuk seorang orang.

"Maafi saya, Cikgu. Semalam saya datang liwat" Arman
"Selain kamu, siapa lagi yang terliwat?" Cikgu
"Aman, Amin dan Raju juga terliwat..." Arman

"Bukan tu saja, separuh kelas sudah liwat, cikgu" Tiba-tiba, akak Indon sapu sampah menyampuk dari luar.
"Kenapa jadi begitu?" Cikgu
"Barangkali mereka semua butuhkan supir bas yang baru"
Kemudian, akak Indon tersenyum kepada murid-murid kelas.
"Anak-anak semua, belajar yang rajin-rajin, biar semua jadi anak yang gampang kepada orang tua..."

.

No comments:

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com