Saturday, July 26, 2008

Jalan2:

Bak kata Jawe. Sorry, jiwa tak sampai la.

Pagi tu. Aku duduk kat D'Serambi. Sarapan. Macam biasa aku buat.
Tapi. D'Serambi ni tempat baru. Baru bukak dalam sebulan. Bukan mamak.

Ada free Wi-Fi!!!!!! fuh!

"Kasi roti satu" aku.
"Minum?"
"Ada minuman panas macam orang putih minum tak?"
"Contohnya?"
"Mocha? Capucino? Yang sedap-sedap la"
"Ada...ada. White Coffee?"

Ok gak. White coffee Ipoh mali pun ok jugak.
Aku tunggu...aku tunggu...dan tunggu lagi....dan lagi...
Sorang brader tinggi lampai bawak piring dengan 2 keping roti.

"Eh, aku order roti satu je" aku.
"Roti? Roti? Satu? Dua?" gigil je mamat Bangla tu jawab.
Aku luruskan jari telunjuk ke arah muka aku. Aku kuat makan ke?
"Satu? Ok...." dia faham juga.

Kemudian. White coffee pun sampai. Dalam gelas teh tarik!
Aku hirup sikit. Aku dongak atas. Mencari lampu-lampu fikiran. Tak ada.
Aku hirup lagi. White coffee ke ni?

Bak kata Jawe. Sorry, jiwa tak sampai la.
.

No comments:

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com