Sunday, August 10, 2008

SusTra: Siapakah puteri misteri itu?

PUTERI JIWA
[10/8/2008]

Kepinginnya aku, menguliti hatimu yang mulus itu
Dengan jari-jariku yang kasar dan kotor ini
Dan pabila kulihat telunjukmu mengusapi bibirmu
Senyum penuh goda dan lesung pipit yang membenam jauh
Langsung terkapar aku dalam lubuk itu, lemas aku di dasarnya

Puteri jiwaku yang satu ini
Meruntun sayu dinihariku yang sunyi
Walau jauh namun mendasari mimpi
Hembusan nafasnya laksana kasturi
Kusambut, kujadikan hirupan pagi

Puteri hati penuh misteri
Tubuhnya hanya wujud dalam mimpi
Jangan kejutkan aku dari tidur ini
Kerana rindu padanya aku bisa mati

[Hakcipta: Nizam.Ariff]

{Mama jenguk dari belakang, dia baca dalam senyap-senyap
"Hah, mimpi-rindu-mimpi-rindu... sape pulak ni"
Aku diamkan je...nama pun puteri misteri.....}
.

No comments:

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com