Wednesday, September 3, 2008

Jalan2: Juadah berbuka puasa

Paku Payung kata, dia tak suka buah Kurma.
Aku kata, sunnah berbuka dimulai dengan buah Kurma.
Paku Payung kata, dia tak suka lapisan luar yang keras tu, boleh tersangkut di tekak.

Tapi, dia nak makan semua. Dia nak rasa semua, dari kuih sampai ke nasi. Itu belum air sirap bandung + soda sebagai ramuan ajaib dua gelas.
Aku tanya balik kepada Paku Payung, tak risau ke semua tu tersangkut kat tekak?

Dia jeling je....

.............

Semalam, aku nak berbuka dengan Spaghetti. Mama kata, dia dah buat rendang hijau melaka, seperti yang aku nak sehari sebelum tu. Tapi aku kata, kali ni aku teringin nak makan Spaghetti.

Mama kata, nanti dulu. Kena ukur perut dulu sebab Mama dah masak nasi sampai untuk bersahur. Aku kata OK. Takut membazir.

Lepas makan Kurma 2 biji + Cucur Udang 2 ketul + Air 2 gelas, aku sendawa dua kali. Lepas makan nasi sepinggan, Mama tanya balik, nak Spaghetti lagi tak?

Aku buat-buat tak dengar. Mama tersenyum menyindir...

.

No comments:

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com