Monday, September 1, 2008

Jalan2: Rumah siap, pahat berbunyi.

Atau lebih tepat, hammer-drill masih berbunyi.

SELAMAT MENYAMBUT BULAN PUASA.

Dan aku sambut kali ini di rumah baru.
Pagi ni, jiran kat bawah panggil kontraktor tebuk ntah apa ntah. Paku Payung terjerit-jerit .." DIAMLAH!!!"

...

Semalam. Kami pergi Nilai 3.
Robeh setengah tiga ratus. Kami beli lukisan/gambar untuk dinding rumah kami. Mama cari subjek bunga. Mamat Indon yg jaga kedai tu tanya aku, apa motif lukisan yg aku berkenan? Aku cakap ..."abstrak, yg payah dimengertikan".

Mamat Indon tu keluarkan 5 keping lukisan ikut saiz dan budget aku. Dia tunjukan satu-satu. Aku tak puas hati. Lima kali aku suruh ulang..." macam mana, bang? mana satu?".

Aku suruh dia aturkan sebaris lima keping lukisan tu. Aku belek-belek. Aku masih senyap. Mama dah naik bosan. Akhirnya, mamat Indon tu berbisik..." abang ambik yang tepi sekali tu, cantik sikit..." anehnya, tanpa kata apa, aku terus setuju...

...

Dari malam sampai ke pagi ni, setiap kali aku lalu, aku pasti toleh ke lukisan abstrak tu. Tapi, sampai sekarang aku masih tak faham apa-apa pun. Fuiyoo... memang ia sukar dimengertikan.


.
.

3 comments:

good stock picks said...

very nice! hahahahaha

sweepstake lottery said...

that doesn't happen everyday. wish you all the best.

sweepstake lottery said...

Well for me its better to be more realistic.

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com