Thursday, October 30, 2008

Jalan2: Cerita di Darul Ehsan

Dah lima sessi terapi berjalan. Dah lima kali aku ulang-alik ke situ. Semalam, hari untuk bertemu pakar. Sessi menyatakan kebenaran...

"Macam ni la... memang ada masalah kat situ"

Aku tarik nafas. Aku renung mata nurse yang berdiri di kiri. Aku alih pada doktor pula.

"Tak ada penawar. Kalau buat operation pun, tak jamin dia tak datang balik"

Aku tengok badan aku. Aku usap dari bahu membawa ke perut. Hmm...jauh dari perut.

HAhahahahaha... Doktor tu ketawa. Nurse tu tersenyum.

Eh, apa yang kelakarnya? Ada alternatif tak?

"Kalau operation, kena tebuk tiga lubang, kena potong sikit"

Ah! Kalau potong kira dah tak normal la. Dah tak macam orang biasa. Haapee? Aku akan jadi cacat. Aku jadi OKU ...

"Mungkin juga. Tapi, tak boleh di kira OKU. Tak nampak pun"

Hmmm... betul juga. Kalau tak, semua lelaki Melayu boleh dikira OKU juga, bukan?

"Kenapa pulak?"

Sebab, dia orang semua kena sunat.

HAHAAHAHAHAHAAA.............!

Doktor tu ketawa terbahak-bahak. Nurse tu, walau dia tutup dengan telapak tangan tapi aku tahu dia menyeringai di sebaliknya.

HAAAAhaaahaha ....!

Eh, tak habis ketawa lagi, apa yang kelakarnya? Aku tengah risau la...





.

No comments:

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com