Friday, October 24, 2008

SusTra: Satu waktu dulu...

Dulu.
Satu waktu dulu, aku kehabisan punca. Koyak satu kertas, lepas tu dicarik. Koyak satu lagi, dicarik lagi. Macam mana nak buat ni? Telefon? Segan pulak. Nasib baik Kedai Ayong masih buka. Aku capai satu kad sederhana kecil. Dan aku tulis...



Melati putih ku sejati
Mula menguntum ketika mentari terbit pagi
Segar direnjis embun suci
Ibarat anak kecil terjaga dari mimpi

Melati putih ku sayang
Kini mekar menjemput terang
Haruman kelopak yang tak hilang
Menanti aku datang

Melati putih ku damba
Ayu manismu menambah gelora di dada
Sabarku hilang bila bersabung mata
Senyumanmu melahirkan cinta

Melati putih kutunggu
Marilah hampir kepadaku
Sudilah kau menjadi ratu
Bersama-samaku dalam kalbu
Mengikat kasih asmara bermadu.






Aku serahkan kad itu kepadanya. Tersimpul malu. Aku pun. Tapi, nun......di hujung suaranya .... "Ya".








.

2 comments:

Anonymous said...

wah. sungguh romantis.

Nizam.Ariff said...

dulu. suatu waktu dulu. sekarang pun sama lagi. bertambah lagi...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com