Friday, November 7, 2008

Jalan2: Cerita-Cerita Malam Jumaat...

Malam tadi.
Aku ingatkan, kalau dah habis musim Kasih Kuseru. Tak ada la cerita kecut-kecut lagi...

Rupa-rupanya tak! Dah ada Niyang Merapik pulak. Aku toleh ke rangkaian lain, cerita seram jugak. Tak kira la...dari Indon, dari Korea, dari jepun. Hampeh....akhirnya, aku tengok cerita Hindustan [yang aku kutuk-kutuk makcik kampung dulu, pasal ni la].

Walau hantu-hantu versi filem Malaysia ni rupanya menggerunkan, tapi aku tau, disebalik topeng-topeng dan gigi palsu yang terjuih keluar tu adalah aweks-aweks cun. Aku tak seram. berahi mungkin ada... hahaha.

Pengarah pun ada taste ape.... lainlah kalau memang cari pelakon hantu yang memang macam makcik Ramlah jiran sebelah rumah atau nenek aku ke. Itu memang seram. Kecut perut aku kalau dia orang diambil jadi pelakon cerita seram. Tak payah nak solek-solek. Tak payah topeng-topeng.

Sebabnya, nenek aku dah meninggal lama. Makcik jiran sebelah pun dan meninggal bulan lepas. Jasad mereka tinggal tulang belulang dan daging pipi yang mulai hancur... pasti menyeramkan....tak payah solek lagi...hahhahhaha...

---------------------------

Aku tak ada masalah dengan cerita seram. Aku tak dengki pun. Aku pun suka juga. Tapi......semuanya channel dilambak dengan cerita seram malam jumaat, leceh la...buat la malam minggu.

TOLONG LA.....JANGAN LA BUAT MALAM JUMAAT!!!!!

Nanti, Paku payung takut tidur sorang-sorang. Dia mesti selit kat Mama dia. Abih, aku nak selit kat celah mana ?





.

2 comments:

tasikmerah said...

ha ha ha ha. selit je la dekat mana2 yg boleh diselit. ha ha.

.

Nizam.Ariff said...

Tasik,
Hahahahaa...
Lain je bunyinye tu ...Hahaha.


.

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com