Tuesday, February 3, 2009

Jalan2: Keris Legenda itu besar rupanya...



Cis! Ini bukan rumah dalam iklan Super POWER.

Itu iklan 18sx. Iklan lucah. Iklan nak kena sunat, gamaknya.


Kata orang.

Kalau rumah didatangi cahaya begini, alangkah bahagianya.


Kat Melaka hari tu, naik piring terbang. Yang berputar 360derajah. Anehnya, ia terbang melalui sebatang keris. Ya. Keris lagenda. Tegak terpacak dengan sendirinya. Tak ada orang pegang pun.


Terbang MELALUI sebatang keris yang tegak terpacak. Walau piring terbang tu bocor tertusuk keris, ia masih boleh terbang.


Piring terbang tu terbang setinggi beberapa puluh meter sebelum berputar. Dan aku sempat lihat laut, lihat sungai, lihat rumah, lihat kubu-kubu batu. Dan aku lihat gerhana.


Ya, aku lihat GERHANA dari piring terbang itu. Aku snap satu gambar matahari, tapi lensa aku tak bertapis. Tak menjadi.


Aku biarkan gerhana itu pergi dan aku turun kembali ke Bumi.





.

6 comments:

kakpah said...

Ni engkau buat cerita dongeng ke apa ni. Ke malam tadi nko mimpi merapek meraban...hehe..

Nizam.Ariff said...

Kakpah,
Cerita betul kak. Tak caya, g kat dataran melaka...tak jauh dari kubu portugis kat situ.

tasikmerah said...

piring terbang tang mana ni yeop? teman haram tak tau ni weh....

ha ha.


.

Nizam.Ariff said...

TM,
Ape la orang Melaka...
Tu, kat menara tamingsari tu. Ishh..abih hilang saspen...

Water Lily said...

Woo..kat Melaka ada piring terbang.UFO punya ek?

Nizam.Ariff said...

Waterlily,
Ye kak. 85m tinggi tegak. Tapi, aku pegi masa cuti tahun baru Cina. Beratur dekat sejam baru dapat naik...aku tak beratur, aku suruh adik ipar yang beratur, aku rasuah dia air soya setin...hahaha.

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com