Saturday, August 29, 2009

Selamat menyambut kesunyian Merdeka

.

Selamat menyambut ulang tahun kemerdekaan.





Aku tak boleh balik kampung. Aku kena pergi ke gua batu Sabtu dan Ahad ini. Mama dan Paku Payung dapat balik, berpuasa dan berbuka di kampung.




Kesunyian menjalar ke segenap jubin rumah.
Bilik tidur, bilik air, dapur.
Sejuk, tanpa nyawa.
Kerusi, meja.
Segala-galanya menjadi kosong.
TV, laptop.
Semua menjadi beku
Bila semua beku, aku menjadi bungkam.








.

14 comments:

ashley said...

SEBENARNYA nak cakap..
MEDEKA MEDEKA MEDEKA!!..

bungkam?
ha ha ha

Hasri bin Hasfa said...

brader,... layan blues... luh goreng gitar baru tuh... hah ha ha...

Hasri bin Hasfa said...

brader,... hari nih wa rasa hebat jeh... sebabnya, wa second komen blog luh... menambahkan grand, wa kat sini, signal gprs jeh... kagum2... (nota: EDGE, 3G, HSDPA ada kat bandar jeh...)

AZANI said...

selamat jadi batu....heh macam tasek lah kau...tasek kalau terkejut jadi batulah, jadi pembarislah, jadi roda lah...korang seguru kot?

he he he
aku syak kau pilih yang sejadual dgn tasek....
merdeka
merdeka
merdeka

kucingorengemok said...

hahaha, nak tulis lain, tapi ternampak komen kak ashley... hahaha MENDEKA! MENDEKA! bebas menjongos

ashley said...

AZANI, KOG..
dia majuk ngan aku tu..
he he he..
sebab aku bagi dia antiklimaks..
.
.
.
tengok..
dia dah jadi cam batu cendana dah..

Nizam.Ariff said...

Ashley,
Bungkam, sebab kesejukkan...


Sepa,
Wa goreng gitar pun tak ada yang dengar... baik tak yah.


Sepa,
Makanya, erti kemerdekaan itu membawa bersama-sama pembangunan di tempat lu... GPRS??? Hah, lu memang penyabar... kemerdekaan menuntut kesabaran... jadi, gua merdekakan lu malam ini... hahaha


Azani,
Tasek yang ikut aku. Dia ada serpihan Sparx dari aku, lebih tepat serpihan dari hati aku, tu sebab dia pun boleh transform... hahaha

KOG,
Nasib baik aku belum jumpa ko zaman dulu... merdeka la ko hahaha


Ashley,
Lepas sahur karang aku nak jadi apa pulak yek?

jadi kacang goreng le, at least aku boleh menyorok dalam kulit... hehehe

secangkir madu merah said...

nizam, mama ngan paku payung takder..ko merdeka lah.. dan terus menjadi jantan jongos..

Nizam.Ariff said...

SMM,
Ala.. esok dia org balik le tuh..
Dah mula rindu ni... ahaks!

kakpah said...

ish..ish..ish.. sian nya. Sebenaunya dengan batu pun ko boleh bercakap. Bezanya dia tak reti nak jawab je. keh..keh..

Nizam.Ariff said...

Kakpah,
Betul tu... tapi dia jawab kak.
Dia kata aku diulit rindu sebenarnya... hehehe

SHIMI said...

Salam Merdeka Bro. Merdeka bukan hanya pada laungan. Merdeka patut datang dari tekad dalam hati untuk mempertahankannya.

Insyirah said...

Alahai...kesian, baru berjauhan 3 hari.. :p

Nizam.Ariff said...

Shimi,
Betul tu, walau sunyi di luar, bergelora di dalam...


Insyirah,
Itu namanya kerinduan yang mendalam... hehehe

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com