Thursday, October 15, 2009

Buah yang tegak ke atas...

.




Seorang kawan bertanya, kenapa dinamakan buah tunjuk langit? Sedangkan, nama pokok yang berbuah itu sangat gah dengan nama Mahogani.


Aku kata, kerana buah itu istimewa, sebagaimana istimewanya gajus yang bijinya di luar.


Buah Mahogani itu tegak ke atas. Buahnya menghala ke langit. Menunjuk ke arah langit. Itu sebab ia dinamakan buah tunjuk langit...


'Eleh... buah nanas pun tunjuk ke langit juga, kenapa namanya NANAS?' Katanya lagi.


Err....???






.

19 comments:

addyaholix said...

istimewanya aku takde siapa yang sedar bang. hehehehhh!

addyaholix said...

eh aku nak bagi teka-teki ni bang nizam, buah apa yang tak tunjuk ke langit?

aku tau aku mengarut. sebab jawapan boleh jadi macam-macam. tapi aku nak ko jawab jugak. nak tengok kena tak dengan jawapan yang dalam kepala aku. haha!

addyaholix said...

ok ok aku saja buat perangai sebelum-sebelum ni. nak komen bagi penuh saja. haha!

addyaholix said...

aku target nak cukupkan tujuh komen kalau boleh. dan aku nak ko balas jugak dengan tujuh jugak. berani?

addyaholix said...

oh ya. patutnya ko publish gambar buah tunjuk langit tu baru orang tahu macam mana rupa dia bang nizam. aku sendiri pon tak tahu apa kebendanya buah tunjuk langit tu. ada rupa macam buah epal jugak ke?

addyaholix said...

aku suka epal hijau dari epal merah. tambah-tambah yang rangup. perghh layan gila. buah tunjuk langit boleh makan sambil tengok nur kasih ke bang? aku takut feel dia lain macam nanti. hehehhh!

addyaholix said...

dah cukup tujuh kan? ok ok aku stop. tapi aku berani jamin memang ko baca komen aku ni mesti ko senyum meleret kan bang? ngaku je lah bang nizam. buang ego tu ketepi sekejap. tak rugi apa pon kalau ko beralah dengan adik sekali-sekala bang. kan kak tasik? kan kak ashley? haha!

ok ok aku masuk tidur. esok nak kerja. esok aku masuk ofis aku bukak nak tengok ko dah reply ke belum. kalau belum, aku komen lagi bagi cukup sembilan. maknanya aku tambah cuma lagi dua ok. haha!

selamat titok bang nizam!

kalau kak ashley ngan kak tasik jugak baca ni, selamat malam kak!

addyaholix said...

oh ya bang, aku lupa malam ni malam jumaat. patut la awal masuk tidur. haha!

rugi aku tak kahwin. cis. heheh!

malam bang nizam!

xiiinam said...

Wuih addy....!!!
Terus terkesima ckLah nak tulis komen...


Err..apa ckLah nak tlis tadi eik?

kakpah said...

akak pun sama macam cklah. Terlupa plak nak tulis apa.hehe

tasikmerah said...

nak kena balun dak addy ni tau...! he he.

aku bab2 buah ni mmg tak mahir...




.

kucingorengemok said...

pekan nenas tu kat johor :)

secangkir madu merah said...

pernah dengar nama buah ni tapi tak pernah tengok, macamana lah ropanya buah ni ek? Adakah ianya secantik dragon fruit atau sesedap mangga epal?

Nizam.Ariff said...

Addy,
Tu yang suka hilangkan diri...

Addy,
Aku jawab dengan teka teki juga la.. buah apa yang tunjuk ke depan??? Hahaha... jangan nak mencarut..

Addy,
ni kira macam qadha komen la ni...

Addy,
Aku ada gambar yang dah cerai.. tak de pulak gambar sebijik..

Addy,
Aku suka dua-dua jenis epal, selagi ia masih segar..

Addy,
Ye, malam Jumaat penuh berkat.. hahaha

Addy,
Ko dah banguh ke belum?

Addy,
kata nak bagi 2 das lagi kalau aku lambat komen...

Addy,
Mana ko Addy? Hilang jejak lagi la ni..


Addy,
Weeiii....! Mana ko ni???


Cklah,
Dia rindu kat aku tu cikgu.. hehehe

Kakpah,
Hah, elok benar la tu. Kalau selalu lupa ingatan, elok makan buah tunjuk langit ni.. hahhaa


TM,
Ko bukan terer jugak ke pasal buah-buah ni? Hahaha


KOG,
Ko tolong bawak aku ke situ.. aku nak goreng ko kat situ.. hahaha

SMM,
Kak, ubat mana ada sedap, kecuali madu je... Buah ni pahit. Dan bukan macam buah-buah yang biasa ada isi... tak ada..

ashley said...

Nizam,
meh sini buah epal ka, buah tunjuk langit ka, buah gajus ka...aku NAK PUNGGAI sat kat pala budak ADY tuh...ha ha ha ha..
Kut ada nenas pun bagus jugakkk..

Ady,
sapa suruh tak kahwin?
pastu kacau abang Nizam memalam JUMAHAT!!
.......
....
...
..
abang Nizam ko tu suka sembang sambil makan buah buahan taim memalam JUmahat!
.
.
jangan kaco!


sekian.

Nizam.Ariff said...

Ashley,
Kak, bab yang kata aku suka makan buah-buahan taim memalam JUmahat tu...macam nak kena sensed je...? Hahaha...

Hmm.. ni yang buat aku nak makan epal mexico jap ni... hehehe

addyaholix said...

bang nizam,
buah apa tunjuk ke depan? kalau aku jawab memang ckLah, kakpah, kak tasek ngan kak ashley PUNGGAI kepala aku satgi sapa nak jawab. haha!

addyaholix said...

ckLah, kakpah,
terlupa nak tulis apa? tulis je 'i miss u'. nanti bang nizam mesti syok semacam. cuba try tengok! =)

kak tasek,
nak balun nampak. haha!

kak ashley,
punggai? main kasaq ni haha. hish bukan saja-saja nak kaco bang nizam malam jumahat ni kak, nak mintak petua ja. petua tahan lama haha. ok ok dah masuk benda mengarut dah ni. ampun kak!

bang nizam,
i miss u 2 3 4.... huahuahua!

Nizam.Ariff said...

Addy,
Aku pun tak sanggup nak jawab soalan aku sendiri.. HAHAHA

Dia org memang rindu kat kamu.. lama sangat tinggalkan kami di sini...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com