Sunday, November 8, 2009

Menyentap segala sensori kudup hidung

.


Paku Payung unjukkan sarung bantalnya kepada Mama. Bukan calang-calang sarung bantal. Itu sarung bantal busuknya, bantal yang sering dipegang dan dipeluk ketika tidur. Dan dia mahu ianya dibasuh!


Semasa sarung bantal itu berpindah tangan di bilik tidur itu, aroma-aromanya menyengat ke lubang hidung. Menyentap-nyentap kesemua kudup-kudup sensori hidung. Itu bukan aromaterapi, okey...


Bayangkan, kalaulah sarung bantal itu dipekup pada hidung Mama, aku syak Mama akan pengsan!


Bukan kerana tak dapat bernafas tetapi menahan nafas, tak sanggup menciumnya...




.

16 comments:

ashley said...

aku nak teka dulu isi kandungan sebelum baca entry ni...
aku teka melalui tajuk...
JAGAD BERAK?
ha ha ha...
nanti aku komen lain

ashley said...

CEHHHHH...mesti sama taraf dengan JAGAD punya uh uh...
campak masuk tong.
dan beli bantal lain laaaa sebagai ganti!

xiiinam said...

Anak sulung cklah dulu berbantal busuk. Naik kapal terbang, kita ganti sarung lah kan....perghh...dia punya melalak...!!!Satu pesawat dengar...

Bantal tu jatuh masa ikut bapak dia naik motor...anjing gonggong depan2 dia....lepas tu tak de berbucuk dah..


Dah guna dah alamat emel tu! He..he..

Nizam.Ariff said...

Ashley,
Apsal nak teka-teka lak ni? Hahaha

Ni cerita bantal busuk. Sebenarnya itu bantal aku yang aku ambil dari kampung. Emak aku yang buat dari kekabu kampung. Tapi, Paku Payung pulak minat... terus jadi hak dia.. ceit!


Cklah,
Aku pernah juga sembur 'febreeze' kat sarung tu. Dia boleh cium dan campak bantal tu (masa dia kecik dulu). Dia tak marah cuma buat muka sedih. Yang marah? Nenek dia... hahaha. Dekat 5 minit nenek dia bersyarah kat aku sebab sembur menatang tu. ye la, nenek selalu menangkan cucu kan? lebih-lebih lagi cucu sulung... kesian kat aku yang taraf menantu sulung ni... hik hik hik.

kakpah said...

kalau kau nak tangkap ikan, guna bantal tu buat tuba. gerenti ikan bergelimpangan.

Tijah said...

itu baru killing me softly namanya. hahaha

xiiinam said...

kau menantu sulung eik?
ckLah menantu bongsu....sebab abang kawin lambat. Adik2 ipar ckLah lebih tua dari ckLah...rasa tak tergamak mendengar mereka oanggik 'kak' kat ckLah..

kucingorengemok said...

saya menantu kesayangan - komen yang tersasar jauh dari cerita bantal ;)

tasikmerah said...

aku punya bantal busuk anak si teh amik. satu hari aku menyakat dia. aku kata itu bantal aku. dia kata bukan. itu bantal dia.

tapi bila setiap kali aku balik kg aku kata itu bantal aku, last2 dia kata kat aku... "nah! amik..."

hahaha...

MC tak ada bantal busuk tapi dia ada anak beruang busuk. ha ha.


.

Nizam.Ariff said...

Kakpah,
Hahaha... boleh dicuba kalau kat sawah tu..

Tijah,
Yes, dia membunuh secara perlahan-lahan... mula-mula pitam 1/2 jam dulu ... hahaha

Cklah,
Aku anak bongsu, Mama anak no 2 tapi pompuan yg sulung. Abang ipar aku muda setahun dari aku dan tak kawin2 lagi. Dengar kata, dia ada minat dgn anak dara belasan tahun...fuh! Takan aku nak panggil dia kak long pulak?...

KOG,
Takpe, itu masih dikira dalam skop...

TM,
Beruang busuk tu kalautak cukup busuk, suruh dia ambik dari Zoo Melaka tu, tak jauh kan.. Hahaha

xiiinam said...

ckLah kecik2 tak ade tebiat berbantal busuk....



Dah tua-tua ni...ada pulak...



Kalau tak ada garu 'siku' seseorang, tak boleh tidur...




Lariiiiiii...

sue said...

dah boleh sorok bantal busuk tu...

secangkir madu merah said...

anak lelaki aku umur 13 taun masih usung bantal busuk kehulu kehilir dlm rumah.. klu dia tertinggalkan kat ruang tamu aku campakkan je bantal busuk dia tu, tapi dgn senyum dia kutip balik..kesian pulak aku tengok...

Nizam.Ariff said...

Cklah,
Siku pun boleh kira bantal busuk gak tu.. hahaha

Sue,
Kesian le kat dia... nanti dia tak tido malam, kami gak yang susah nak 'tut'... hahaha

SMM,
Aku pun sama gak, kesian kalau nak buang. Tapi, aku ambik persetujuan, kalau dah busuk sangat, sarung tu kena basuh...

AZANI said...

setengah orang bantal,ada yg gebar ,ada yang tuala,ada yang batik.....ada ke yg pakai stokin busuk...buat macam bantal busuk...
ingat aku nak buat nasal spray gantikan bantal/batik/stokin/tuala/gebar busuk ni,,,rasa gian je..spray kat hidung...takpayah husung sana sini barang tersebut....nanti aku tanya kat chemist plant lama aku, amacam ustaz Azam...boleh buat prototype tak?

Nizam.Ariff said...

Azani,
Prototype senang je... rendam stokin busuk dalam air. Air tu buat hiupan hidung pagi dan malam... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com