Monday, March 22, 2010

Murai, Tupai, Mondok... bersahabatlah dengan kami

.


Mulai esok, aku akan merayakan hari raya...
Raya yang bermaksud bebas... bebas dari kekangan nafsu makan.


Aku tak tahu sama berapa lama aku akan beraya - seminggu, sebulan, setahun?
Yang aku tahu, aku tak nak tahu yang aku tahu tentang aku tak tahu itu.
Pastinya, aku cuba...





Aku dan Mama (mungkin juga Paku Payung, kalau kami paksa, atau Mama mogok masak nasi), akan menjadi sahabat-sahabat si Tupai, si Mondok, si Gerbil, si Murai Tanah, si Terkukur, si Merbuk, si Punai (bukan carut)...


Kami makan kekacang dan bijirin...


Walau mungkin agak mahal, bila lagi nak rasa semua tu. Oh, ye. Strawberry sejat-kering dan kismis kering tambahan telah sedia ada. Madu pun ada... ya, kadang-kala Mama pun suka nestum bermadu...








Dalam masa seminggu, mungkin sebulan, mungkin setahun, kami akan menjadi manusia baru...

Menjadi alter-manusia...






.

9 comments:

AZANI said...

salam nizam
try nesvita....oats dan horliks kosong....bp pun turun...

secangkir madu merah said...

wah...kempen jaga badan dan kesihatan nampak...bagus bagus bagus...teruskan..jgn hangat hangat taik ayam ye...
selamat berdiet..

nizam, meh kat blog ku amik award..suka suka je..jom layan...

Mohd Hairul said...

bagus nak kuruskan badan...
aku sokong

tasekM said...

welcome to the club.

he he.




.

::Me.Myself.I:: said...

hoho..diet rupenye!boleh aje..tp yg penting kena la stop merokok..haha

Nizam.Ariff said...

Azani,
Bp aku memang dah rendah... boleh pitam oo..

SMM,
Jap, nanti aku ambik... thanks


Dak Ai,
Ah! Ko pun kena sekali...


TM,
Lepas ni jadi macam kerengge le kami.. hahaha

Nizam.Ariff said...

M.M.I,
Rokok tu dalam perancangan.... lu kasi inject itu semangat skit la... hehehe

ashley said...

okay..Aku celen ko..tak banyak.
3kg dalam seminggu!

Nizam.Ariff said...

AShley,
Aku tinbang tadi... turun 3kg dalam 4 hari... hahaha

Tak lama lagi aku jadi model iklan sabun mandi le..

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com