Thursday, March 4, 2010

Owh.... sekoci beritma tinggi

.


Sekoci-sekoci masa dalam jirim-jirim kelabu,

Khayal, tuk-tak-tuk-tak,

Bayang-bayang naik dan turun,

Menurut ritma hati, kejap kelam kejap terang

Mata-mata kuyu,

Dan syaitan pun berlagu merdu...







.

9 comments:

ashley said...

sekoci?
cakap pasai dok menjahit ka?
sekoci?
cakap pasai makan ka?

KOCI?
bijik bunga matahari...

ashley said...

Nizam,
buatkan akak puisi yang menceritakan keadaan matahari terkini...
tengok pepagai around pukul 7.37 nampak 'letih' matahari tu..

kucingorengemok said...

matahari
kau letih
berehatlah

puisi utk k ash... eh takut la pulak kalau matahari rehat :|

AZANI said...

salam nizam
sekoci
lama dah menjahit pakai mesin goyang pedal kaki..

kakpah said...

sekoci aku hilang. Lum sempat nak pegi beli...

tasekM said...

elok dibunuh sahaja bayang itu...



.

xiiinam said...

Sekoci.....?



Fuh...tak terjangkau fikiranku...

secangkir madu merah said...

sekoci org guna utk menjahit
tapi dlm puisi ni tak dgr mcm bunyi alat menjahit je...

ada sekoci lain ke?

Nizam.Ariff said...

Ashley,
Jom main sekoci..? hahaha


Ashley,
Permintaan ditunaikan.. elok sangalah, kena pulak masanya dengan aku yang tengah 'panas' ni...

KOG,
Buleh juga tu tapi matahari tak boleh letih, bahaya woo..

Azani,
Yip, sekoci semakin dilupakan...

Kakpah,
Hilang tumbuh patah berganti.. hahaha

TM,
Nak bunuh bayang kena guna pisau bayangan jugak kan?

CkLah,
Zaman dulu je.. sekarang ni, tukang jahit yang kenal kut... hahaha

SMM,
Sekoci turun naik, macam masa kita juga, ada masa turun, ada masa naik.. kalau sedap berdendang dengan melihat sekoci yang turun naik, boleh leka woo.. hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com