Sunday, April 25, 2010

Sekuntum Mawar Merah.... sebuah puisi

.


Suatu pagi itu, Mama ada beritahu yang Paku Payung sedang mengorek sesuatu di dalam biliknya. Bila ditegur oleh Mama, cepat-cepat dia tutup pintu biliknya.


Sekembalinya dari sekolah, dia bawakan sesuatu untuk Mama.

"Ini untuk Hari Ibu... tapi maaf Mama, yang ni murah je..." katanya.

"Takpe, janji ... sayang Mama" balas Mama dengan setitis air mata.


Sekuntum bunga Mawar yang dibelinya di sekolah menggunakan duit dari tabungnya sendiri, secara diam-diam.



Keesokkan paginya, aku tak mahu mengalah dengan Paku Payung. Pagi itu, aku ajak Mama ke Pekan Sri Muda. Aku tahu Mama suka bunga Mawar. Lalu, aku pilih Mawar merah. Aku beli tiga kuntum dan salah satunya berwarna putih.

"Dua yang merah itu kita berdua, yang putih itu Paku Payung... yang masih suci dan murni, untuk kita corakkan warnanya nanti..." kata aku.







Hmm... ini baru bau-bau Hari Ibu je. Hari Ibu nanti, apa yang aku nak bagi Mama???




.

9 comments:

xiiinam said...

Bunganya dah bagi...


Bagi puisinya pulak...





Oooooo...dh dkt hari ibu ya?

baincardin said...

Jom layan E Series...(tgh berangan nih..hehe) ^_^'

Anonymous said...

huhu....Bagi kiss je dah cukup..

Jangan lupe bagi kat nenek jugak...


hahaha;
your nepkin

Nizam.Ariff said...

Cklah,
Puisinya nantilah masa hari ibu nanti.... aku bisik kat telinga dia je la yek... hahaha

Baincardin,
Panjang sangat mimpi tu... hahaha

Pojie,
kiss je mana cukup... bak kata org tak kenyang... weh, bila ko nak kawen ni? Dah keje boleh la pinang anak dara orang. Kawan-kawan blog sini pun ramai gak mak-mak dara... amacam?

Anonymous said...

Paman..

bagi kiss makrifat baru kenyang...haha..nnti la dulu...mak-mak dara sesuai jadi mertua je..haha..

Nizam.Ariff said...

Pojie,
Memang la.. ko takel la anak dia org.. hahaha
cepat bagi resume post kat blog comment nih... hahaha

Anonymous said...

hahaha...

boleh2...

sue said...

bestnya dapat bunga...emmm kalu la dak ai bg bunga kt sya..sonok gak...DULU mase mula2 kawen jer tu pun mase bday....SKANG emmm tak tau la..bli susu anak lg bgus rasenya...heee.hee.haaa.haa

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com