Saturday, May 1, 2010

Air Kacip Halimah cap Orang KeyEl...

.


Malam tu, panas semacam, stok pun dah habis.

Aku capai kunci kuda api aku.

Aku nak pecut ke Kedai Kerang.

Tapi, sesampai ke pintu, Paku Payung pesan susu kotak berperisa strawberi.

OK, kata aku.


Mama pun nak pesan. Mama pesan air tin Kacip Halimah cap Orang KeyEl...

Hmmm.. berkerut dahi aku. Tak pernah dia pesan air tu seingat aku.


Dan sepanjang jalan menuju ke Kedai Kerang tu, fikiran aku berputar-putar berfikir.

Kadangkala, perasaan ngeri turut menjelma...





.

8 comments:

hana said...

ada ke 'Kacip Halimah cap Orang KeyEl..' ? :) tak pernah dengar pun :)

xiiinam said...

Stok apa yang dah habis?
Stok kerang?





....tiba-tiba ckLah teringin sambal taun berkerang!

Nizam.Ariff said...

Hana,
Hehehe...air spesel dari Melaka... tak kan tak pernah jumpa?


Cklah,
Ingat sambal taun, teringat arwah bapak... tu dia punya speciality...

Tijah said...

kacip halimah ke?
kacip patimah ke?
halimah jongang ke?

moskel nihhh...

Nizam.Ariff said...

Tijah,
Tu la.. aku pun ikut bingung dan seram sejuk...

Anonymous said...

haha..sambal taun the best...kakek ade bgtau cmne nak wat ritu...

tp dia bgtau setakat 2 patah ayat je...bek tak yah...hoho...

Nizam.Ariff said...

Pojie,
Shhh.. itu resepi keluarga.. tak leh bagi tau.

Anonymous said...

Paman,

rupenye sambal taun ni opah belah mak pun tahu gak..konsep sebiji ngan smbal taun kakek...

cume bhn dia pakai terung belanda n ikan bilis... marvellous...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com