Tuesday, September 14, 2010

Hidup lain-lain tetapi matinya bersama-sama... terbakar hampir rentung

.

Orang beraya dari rumah ke rumah. Tapi aku dan Mama, bersama-sama dengan abang aku, beraya dengan penghuni sungai.


Dari pukul 10am sampai tengahari, kami berjaya menaikkan ini:


Jelawat dan Ara-ara... anggaran berat 1kg ~ 1.5kg seekor


Dan kami lakukan ini dengan ikan-ikan itu:


"kita sauna... biar meleleh lemak rendang dan lemang"



"kita hidup dan mati bersama-sama ye sayang..."


Dan kami cicah dengan air asam...


Ya, tak muat pinggan12"....


Perrrgghhhhhh....!!!!! Mantop!






.

4 comments:

kakpah said...

mak oi sodap e. pergh.....

AZANI said...

salam zam
murah rezeki kau zam....

tasekM said...

aku pulak jadual mengadap sedara mara dah kalah yb lawat kawasan aku rasa. dh naik tak larat. tak pergi kang opah aku asyik menanya je. letih nk jawab.

ni dah balik melaka. nk mengadap sedara mara belah sini pulak. tak pergi kang mer pulak yg asyik menanya.

gangsa tak pergi lagi.
cheng tak pergi lagi.
bukit senggeh tak pergi lagi.

hujung minggu ni ada hal plak. ntah bila nk pergi pun ntah le. pergi lepas syawal aci tak...?

ha ha.



.

Nizam.Ariff said...

Kakpah,
Nak tak? Jom kita p mancing kat sungai.. hehehe

Azani,
Rezeki anak dan mak budak...

TM,
Bila-bila masa pun aci... cuma kuih raya je tinggal serdak.. hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com