Wednesday, March 9, 2011

Pegang telur ?

.

Sedang aku asyik melihat-lihat kumpulan kompang yang bertindak mengiringi pengantin dan rombongannya, kuping aku dicemari dengan jeritan ini:


"Hah! Siapa pegang telur bolehlah jalan di depan..."


Kemudian, ada yang sambut:

" Kami tak pegang telur, kami berjalan di belakang pengantin je la..."



Ada juga suara sumbang dari wakil rombongan:

"Kalau telur tu laju, lajulah pengantin tu jalan nanti..."


Dan akhirnya, telur itu pun diarak oranglah...








.

20 comments:

ckLah said...

TasekM!!!
Itulah tajuk dia hari ini!





:D

tasekM said...

patut ko yg pegang telur tu bang... ha ha.

cekgu... adek ko ni pehal...?
bontot.
bulu.
ni telur pulek...





.

ckLah said...

Entahlah...nanti cklah periksa diari dia...




:D

Aku said...

Cklah,
Tajuk menyatakan subjek cerita.
Dah memang itu subjek cerita pun.. hahaha

TM,
Aku sihat. Dan aku tak bleh pegang telur tu sebab aku bukan waris rombongan dari Johor tu...

Cklah,
Sekarang memang trend bunga telur pakai telur asin ye cikgu?

NM02 said...

ape2 pun, telor tetap sedap. erkk... -__-

ashley said...

Hala tuju pengantin adalah ke arah telur??
.
.
BENGONG seround!

Aku said...

NM02,
Bau kentot pun sodap.... hahaa

Ashley,
Kalau marching band, yg pegang telur tu lah yang pegang cokmar.. hahaha

buah kedondong said...

uisk..Zam, ko nih dah 2-3 hari ni cam lain macam je entri ko...

Mintak halal makan minum lebey kurang ar Zam..

Hikhik.. (Aku still utang entri bontot kuali ku..)

Aku said...

b.kedondong,
aku pun..minta halal makan roti dan kek ko... kadang2 aku sambar je atas meja ko...

AZANI said...

salam zam
bunga telur bungai rampai
tanda pengantin dah sampai
bunga manggar paluan kompang
jalan berdua jangan menyimpang
pengantin lelaki dan perempuan
moga bahagia berpanjangan

Syazwan Saidan said...
This comment has been removed by the author.
Syazwan Saidan said...

leader kumpulan kompang (tukang tarik beduk)tak bubuh ke.huhu

buah kedondong said...

Ko nk sambar, sambar gak... Tp jeling2 gak expiry date tu... Huhu.. Kadang2 aku pun x perasan gak... Sok aku bawak bunga telur lah! Telur pindang orang kawen minggu lepas..

buah kedondong said...

Ko nk sambar, sambar gak... Tp jeling2 gak expiry date tu... Huhu.. Kadang2 aku pun x perasan gak... Sok aku bawak bunga telur lah! Telur pindang orang kawen minggu lepas..

Fadhilah Maarif said...

saya pernah kena bawak jujungan telur tu dan berjalan di hadapan. laju je saya jalan dan tinggalkan pengantin kat belakang, sebab malu.

Aku said...

Azani,
cantik pantun tu... mesti ko pernah arak bunga telur...

Syazwan,
ko duduk kat blakang, sapa suruh...

b.kedondong,
...pastikan telur tu belum lewat tarikh... hahaha

FadhilahM,
Aku pun tak sanggup nak arak telur... nanti jalan macam diawang-awangan...tak stabil dari segi mental dan fizikal.

secangkir madu merah said...

hehehheehhehe... jgn sampai tergolek2 telur tu jatuh sudeh... siapa nak yg nak kutip?

Aku said...

SMM,
telur asin tergolek takpe lagi, tak pecah kak...hahaha

Mutalib attholib said...

hehehe... Kisah yang menarik.. Terutama tang tajuknya..huhuhu

Aku said...

M.Attholib,
tajuk kena mengancam... haha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com