Friday, April 8, 2011

Terjaga dari tidur... dan aku didapati telah basah di malam Jumaat!

.

Keluh kesah, pusing kanan tak sedap. Pusing kiri pun tak sedap.

Bukan tilam yang tak sedap. Bukan juga bantal kekabu import khas dari mak mertua. Selimut? Selimut aku memang tepis. Tak suka selimut. Bukan ada pendingin hawa, bukan ada salji di luar rumah. Tak perlu selimut.

Yang tak sedap bukan semua tu. Badan yang tak sedap. Tapi, aku pujuk-pujuk mata aku dengan imaginasi yang '..oowh... ahhh...' dan akhinya, aku tertidur jua di malam Jumaat yang mulia.



... sebelum aku terjaga pukul 3 pagi.

dan aku raba-raba cadar ... basah!

Aku tepuk-tepuk bantal..... basah!



Aku berpeluh...!!!

Yeehoo....  " LU TUNGGU SAMA GUA, DEROYANNNN..! GUA DATANG "

err.. jap...  " Syukur alhamdulillah kerana berkat kesihatan.."




okey... " DEROYAN.. LU SIAP...!"





.

12 comments:

tasekM said...

lepaih ni kalo demam balik aku maleh dah nk suruh pegi klenet ke hape...

bior lantak!


:p






.

Aku said...

TM,
Alaaa.......

kucingorengemok said...

best gila kan kalau demam, bangun tidur tengok tilam basah lencun... rasa segar terus!

NM02 said...

la... ingat sebab ape.. cet

Tijah said...

mmm...

minum kopi ke?

Fadhilah Maarif said...

Deroyan juga yang dicarinya...ish..ish..

AZANI said...

mmmmm....
make sure stok oren bodoh dua tiga peti,,,bro,,,

buah kedondong said...

kuah deghoyan atas meja tadi ko tak bantai plak?

Aku said...

KOG,
Tak jugak... matahari meninggi, panas pun datang balik....


NM02,
Hahaha.. tajuk kena gempak..


Tijah,
Kopi kan mende... pekat kahak kalau minum kopi...


FadhilahM,
tengah musim kak....


Azani,
kelmarin aku beli gak oren FnN, kongsi dgn anak....


b.kedondong,
Ada... aku makan kuah deroyan dengan puding jagung... hahaha
CikWan tengok semacam kat aku...



.

secangkir madu merah said...

berpeluh rupanya....ingatkan basah kenapa...



.

baincardin said...

mmg skang tgh musim basah ni...

Aku said...

SMM,
Akak ingat mende tu..? hahahaa



baincardin,
tsunami punya hal, musim panas jadi musim hujan...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com