Wednesday, June 22, 2011

Kepercayaan yang sebulat-bulatnya...

.






Semalam adalah kali ke-3 aku 'trim' rambut di kedai gunting rambut dalam seumur hidup aku.


Kelebihan kedai gunting rambut versi mamak ini antaranya ialah mulutnya sama laju dengan kacipan guntingnya. Lidahnya tak terbabas, sama seperti guntingnya, walau kacipannya laju macam ribut.




Itu kerajaan maaanyakk susah.. bla.. bla.. bla... lu percaya tak? sembangnya.


Aku iyakan saja. Takkan aku nak kata tak percaya? nak mampos....?



Apabila pisau cukur yang tajam itu dilarik-larik pada muka dan tengkuk, sudah tentu aku letakkan kepercayaan kepadanya kerana tengkuk aku berada dalam genggamannya.




Dalam membiarkan diri aku dikerjakan, aku kena taruh kepercayaan kepada mereka sama ada suka atau tidak:

  • Tukang gunting rambut dengan pisau cukur... dan

  • Tok Mudim.










.

10 comments:

Fadhilah Maarif said...

haha...tau takuttt...

tasekM said...

dia ada karate2 tak..?
tukang gunting kt sini siap karate2.
budak MC siap tergeli2 keling tu urut tengkuk dia.
aku tgk mcm sedap.
rasa nk suruh keling tu urut tengkuk aku plak.



.

NM02 said...

suker tgk mamak kehel kepala pelanggan lepas selesai gunting rambut.


praaaappppp.... sedap weh!

Aku said...

FadhilahM,
sepanjang masa aku pejamkan mata... ye, aku ngilu.... hahaha


TM,
sebelum ni dia ada karate-karate ala-ala manja gitew...

lepas tu, aku terasa macam gay pulak. Aku tak kasi di urut-urut dah... eeeeyuuooo!




NM02,
Aku tak sanggup... sekali praappp patah tengkuk hah? Tapi aku memang pernah nampak orang buat. Tak risau slipdisc ke...ish.

AZANI said...

sejak aku beli wahl...bila aku gian nak ke petok leher baru aku ke kedai gunting raja...

kat blog siapa tah aku ada promo...bini aku kata aku pandai ngurut.....urut betul tau...
style phisio....aku belajar dari cakar cakar...

Aku said...

Azani,
... eeuuuooo! Macam gay kena urut leher oleh jantan tangan berbulu...

ashley said...

Aku,
...bayangkan kalau ko tak setuju ngan pendapat India tu. Camaner?

Aku said...

ashley,
ko boleh jumpa badan aku bawah jembatan.... dan kepala aku di dalam tong sampah.... aku rasa la..

Hasri bin Hasfa said...

dino,
kena pulak masa dia tgh asah2 pisau tuh... bertambah2 debar...

Aku said...

Sepa,
weh.. kalau dah asah2 pisau tu memang sah nak sebelih la... nasib baik dia guna mata pisau yg pakai buang dan buakan yang kena asah atas kain kulit tu... lagi ngeri ko...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com