Thursday, June 30, 2011

Lelaki - lelaki yang rebah... tersungkur

.









Aku antara lelaki-lelaki yang rebah, baru melangkah keluar terus tersungkur di bendul pintu. Jiwa yang semakin parah, peritnya menahan sengsara yang pedihnya ibarat luka di renjis asam limau. Bukan kaki saja yang boleh tersungkur, jiwa juga boleh jatuh dan mati kalau begitu jadinya.



Kalaulah luka di kaki, bolehlah dibalut. Kalau luka di hati, pasti akan terbiar reput dan berparut. Air mata pun belum cukup memujuk, memohon agar bertolak ansur ketika menggigit nyawa sedikit demi sedikit. Nyawa yang digerit hidup-hidup ! owh ! Meneguk air pilu, syahdu membasahi bibir yang terketar-ketar menahan segala sengsara.



Siapa-siapa yang ada penawar untuk lelaki-lelaki yang rebah ini, pasti harganya sahaja sangat lumayan dan sangat kedekut. Setanlah semua ! menggumpal benci menjadi dendam.



Lelaki seperti aku yang malamnya berembun siangnya berhujan, biarkan sajalah ia terus parah.



Biarkanlah aku rebah dan mati.... itu lebih murah ! dan tak susah !



















hu hu hu...  aku menci... menci... haaaaa... semputttt...

10 comments:

tasekM said...

aku baru ada gaya2 nk tanya kenapa...
dah dengar semput tu tergelak terus.

haha.




.

tasekM said...

nak cerita?
cepat.
aku tadah telinga.




.

Aku said...

TM,
malas nak citer... hal keje nih... buat semak kepala jer...

kucingorengemok said...

aku kelu la kalau ko berfalsafah gini

Aku said...

KOG,
aku pun kelu gak ni... tak tau nak kata apa... kita doa sama-sama agar segala urusan dunia kita dipermudahkanNya...

hani@debumelukut said...

rebah jugak? ingat saya sorang yg mahir bab menggumpak benci menjadi dendam ni..don't worry you r not alone...tapi bab mati tu hanya Tuhan yg tahu bila expired date kita ni...bawak bersabar k.

Aku said...

hani@debumelukut,
..ntah-ntah memang musim menggumpal benci menjadi dendam sekarang ni kut... hu hu hu

AZANI said...

tanjat boboi...

jatuh tersungkur...nak buat apa lagi...kibas kibas habuk dan debu, usap usap luka luka di tangan lutut...bnagun perlahan lahan...

AZANI said...

tanjat boboi...

jatuh tersungkur...nak buat apa lagi...kibas kibas habuk dan debu, usap usap luka luka di tangan lutut...bnagun perlahan lahan...

Aku said...

Azani,
dah tersungkur apa lagi... mengaduh je la.. buat apa nak bangun2 lagi... biarlah.. dah orang suruh kita tersungkur... lantaklah

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com