Wednesday, June 29, 2011

Mari kita berkongsi-kongsi...

.

Oleh kerana dah tak ada idea nak tulis, aku nak kongsikan maklumat/ilmu yang aku dapat hari ini. Err... sebenarnya idea tu ada tapi perlukan masa nak tulis. Aku nak tulis sedikit sketsa tapi masa tak mengizinkan. Lagi pun, idea yang berumur dah 2 hari itu menyorok entah di mana. Kena cari balik.




Baiklah Tuan-Tuan dan Puan-Puan;


Oleh kerana hari ini aku lapangkan diri untuk mendengar sessi dialog yang disertai oleh DS Mohd Nadzmi, eloklah kita kongsikan sedikit buah fikirannya:


  • We must understand the business economies for mass production i.e. Cost Competitive and Brand Premium.
  • We need mass volume for economies of scale.
  • We might be aware of MBO i.e. management by objectives. Now, we should use MBC i.e. management by culture because it requires the CEO less talking...!

  • Customer focus as they pay our salary and more importantly, our future investment.

  • Re-engineer your business process because less business process means less business cost.

  • Moving from point A to point B is easy if you have lots of money but 'Speed' in business means moving from A to B in shorter time and lesser cost.

  • Honesty and integrity are your commercial value i.e. the value that you can take with you where ever you are.





Aku tak pasti sama ada ianya releven dengan Tuan-Tuan dan Puan-Puan semua atau tidak.

Asalkan aku kongsikan ....










.

9 comments:

kucingorengemok said...

ngapa la jadi gini lepas balik mancing...

ibundo said...

ye la.. aku kongsi lah ni..

hani@debumelukut said...

pe benda tah...akak yg dah sedia fening ni tambah lagi fenin..

tasekM said...

kihkihkih...

aku suka la meow punya komen tak de kena mengena....

meow...
kena sampuk hantu air laut la aku syak...

:p




.

Aku said...

KOG,
tu la .... ko tegur kuat sangat hari tu sampai terkejut termimpi... semangat aku hilang nih...



Kakpah,
akak org business... releven la tu kot. Aku tak ada business...



hani@debumelukut,
hahaha... sengaja aku nak kongsikan fening aku ni...



TM,
ko lagi laaa... komen kat komen org lain...

weh, tolong sembur-sembur sikit air doa penghalau hantu ayor... mana tau kan, ye lah.. senja-senja kat tepi laut pulak tu... ish...


aku dah 2 malam mimpi hantu, sekali kat hotel tu malam tu gak.

tapi aku tak sampai hati nak tuliskan mimpi aku tu macam biasa-biasa aku buat.... aku tak sanggup... owh.. sadisnya... issk.. eeeyuuuooo....!

tasekM said...

asal lak..?
tulis aaaaaa...

cepatttttt...






aku tgh tonggang terbalik buat bahulu nih...



.

Aku said...

TM,
tak mao... ngeri sesangat...

mimpi malam kedua tu, mama siap tanya kenapa 'kenapa tangan terangkat-angkat malam tadi..?'

eeeee.... senang gini la... bayangkan ko lepak kat Kl sentral tetiba ko sedar yang 2/3 adalah mayat-mayat yang diambil alih oleh setan-setan.. bukan zombi tapi setan-setan yang bertubuhkan manusia... macam setan dalam citer supernatural tu...

tasekM said...

manjang ko mimpi setan2 nih...
ingat apa sblm tidur hah..?



.

Aku said...

TM,
kencing tak basuh bersih kut.. HAHAHAHA.

nak tido ingat nak tido la... apa lagi

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com