Tuesday, June 28, 2011

Melentur joran biarlah berpada-pada....

.

Aksi menarik joran yang aku terpesona setiap kali melihatnya. Ini aksi di Marina Bay, Lumut. Aku respek kat brader-brader yang ambil bahagian pertandingan memancing di situ. Pancing rapat-rapat. Sekali tarik, joran jiran sebelah mesti ikut tersangkut punya tapi masing-masing 'cool'...







 Melentur woo...
Bukan rebung buluh saja yang kena lentur, joran juga.
Dan lenturan itu perlu di kawal.
Kalau kendur, ikan terlepas.
Kalau tegang sangat, tali putus.







Aku tak tau ikan jenis apa, ikan Daun Baru kut.









.

17 comments:

Fadhilah Maarif said...

betul! ikan tu kalau masak sup, best!!!

tasekM said...

aku ni adek ko bang.
dh paham dah perangai ko nih...

cerita mancing tu tersurat.
yg tersirat.... psstt... ko nk mancing siapa nih..?
cepat bisik!



.

Aku said...

FadhilahM,
Sup ikan? bukan ke ikan merah yg selalunya org buat sup..?



TM,
Bukan kat dalam blog BK hari tu ko panggil aku pakcik ke?

tasekM said...

itu panggilan umum...

haha.


.

Aku said...

TM,
wuihh... gayat aku weh...

kucingorengemok said...

adik-abang plak... aku ngadu kan kat ustazah tijah budak 2 ekor ni karang, bior dia tazkirah sikit ;p

tasekM said...

biar aku bg tazkirah je la senang meow...

bismillahirohmanirahim..
assalam tuan2 dan puan2...

kalau kita...
kalau kita...

haaaaaaa... semputttttttttttt.....








hehe.

.

ASH said...

Tas,
budak Nizam ni dah dapat penyakit orang masuk empat puluh ker?
.
.
.
bagus laaa..
gi memancing banyak banyak....
untung untung kepis perut!

Aku said...

KOG,
tu la... aku pun pelik gak tgk pe'el tasek akhir-akhir nih... gayat aku ..eeeeee.... kena bacakan talkin kat telinga dia kut.. ha ha ha...



TM,
demam ML dah abis daaa.... ko buat-buat semput, semput betul-betul karang haa....



ashley,
kak, bila aku tgk blog akak kena adjas, aku pun dah adjas gak blog aku nih... sehati sejiwa... hahahaa

tasekM said...

aku tau.
yg ko risau ialah... bila aku dh bulih baca apa2 yg ada dlm pikiran ko kan..?

:p



.

Aku said...

TM,
...psychic la ni ek.. hahahaa

Chik Att said...

bestnya memancing ... kalau dapat ikan ..

kalau melangut kat 2 jam ... takat dapat anak gelama je.... itu yang bengang tu ...

Aku said...

Chik Att,
Mula-mula dulu memang la bengang juga tunggu lama-lama tapi dapatnya gelama...

tapi bila fikir balik, gelama masin sedap juga... hahahaa

ibundo said...

seronok kalau mancing dapat ikan. kalau tak dapat ikan? seronok boleh bertukar jadi marah?

buah kedondong said...

uish uish..ni apa kes blog aku pun naik nama nih...

tM,
pakcik-pakcik memang "akal panjang"

Aku,
bila dah masuk kategori pakcik yang buat kitorg riso tu..
life begin at 40 la kan..
err...ko dah 40 ke?

Temuk said...

As-Salam AKU
Cantik juga kawasan memancing tu. Pak Temuk, walaupun orang Perak, belum pun sampai ke Lumut. Apa lagi dah menetap lama di Selangor ni. Anak-anak Pak Temuk suka juga memancing, sampai ke Langkawi pancing tenggiri. Dah pencen-pencen ni tak kuat dah nak ikut sama riadah anak-anak muda.

Aku said...

kakpah,
memancing mengajar erti kesabaran, juga mengajar erti 'rezeki' dan usaha... hehehe



BK,
Muda lagi tu....
wey...apa ke bendenya nak 'mancing' orang semua jantan-jantan jer yang pegang joran. Masing-masing 'berjoran', aku bukan gay... hahaha



Pak Temuk,
kalau tengok orang memancing pun indah juga bang... seronok bila tengok orang naikkan ikan. Macam nak terus panggang je...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com