Sunday, July 24, 2011

Korban angkara ketakutan

.

imej: google art


Hutan lebih banyak memakan korban manusia dan binatang yang ketakutan
kerana ketakutan itu umpama sihir yang bisa membuatkan mereka itu lemah
dari hari ke hari.

Jangan takut akan hutan kerana ia hanyalah wadah kehidupan yang darinya
manusia dan binatang itu hidup.

Dengannya, aku dan kau bisa hidup.





(itu agaknya pesan Ayu Jannah kepada kuda putih itu)





.

40 comments:

kucingorengemok said...

macam kisah harry potter jumpa voldemort dalam hutan je

-tak boleh tidur terminum kopi banyak sangat

Aku said...

KOG,
hahha.. aku pun.. jom sembang...

tasekM said...

meowwwwwww... aku pun tak bleh tidur ni..
pehal ntah.



.

Aku said...

TM,
jomlah sembang2..
aku minum kpi habbatulsaudah ni.... terang giler mata..

kucingorengemok said...

tengok anak bapak kat prima
menguap tah berapa kali
mata je degil
(ada siapa-siapa tanya ke? haha)

Hasri bin Hasfa said...

wahai mata. tidurlah.

Aku said...

KOG,
ko minta citer veteren ek?
ko tgk la citer2 yang boring.. cepatlah lelapnyer tu



Sepa,
ko nyanyi buat sore Jamal pun belum tentu lagi ko nguap.. percaya;ah
jom sembang..

kucingorengemok said...

tas mana tas? overtime buat baulu ke?

tasekM said...

sepa.
ko pun minum hababatus sauda eh...?

meow...
aku sebenarnya kecewa bola kalah.
tak nk tidur sampai esok!

:p



.

Aku said...

KOG,
dia ada nih....
Tas.. keluarlah kau, beb...

Aku said...

TM,
Meysia kalah ek?
abis tu pehal aku dgr orang sorak-sorak kat rumah sebelah tadi?

tasekM said...

kalah 3-5.
tak pe.
tunggu next game main kt malaysia lak.
ko tak tgk kan...?
tak jantan sejati la ko nih..


aku gak yg jantan.
eh..?



.

Aku said...

TM,
aku tengok 2 movie DVD back to back....

alaaa.... berita esok dia tayangkan lah gol tu balik.

tak payah nak tunggu 90 minit... hahaa

kucingorengemok said...

bukan bola tu lawan no 142 vs 143 gitu ke? takyah la kecewa tas, kot nak rebut no 2 dengan 3 tu boleh la ko tak tidur malam

Aku said...

Mana KOG nih?
Sepa?

Aku said...

KOG,
aku bukan hantu bola...
tapi aku suka tengok org score jer...
malas nak tunggu...

Hasri bin Hasfa said...

mem,

meysia lwn spore nmpk besar pulak padangnya. tercungap2 dak baju biru tuh.

.

tasekM said...

lat 1 tu yg lagi sedap tgk meow.
kot 142 vs 15 mmg aku tutup tv.

haha.


.

Hasri bin Hasfa said...

woi dino. ade ape?

Aku said...

Sepa,
ko minta bola ke? Ko selalu pegang kamera tepi padang je kan?



TM,
sumpah.. aku tataw apa itu 142, 143... hahaha


Sepa,
saja je... jom ngopi lewat malam kekalahan meysia ...hahha

tasekM said...

sepa...
padang buatan tak serap hentakan kot.
tu yg mencungap tu...

ko reti tak main bola nih...?
aku syak dino tu kaki bangku.

ehem.


.

kucingorengemok said...

da-da-da-da-daaa... (cik normah nak mengadu kat datuk, harun tidur dalam bilik air) hahaha -aku senile pada pukul 1.30 pagi

Aku said...

TM,
kaki aku kakdi kuda la.... hehehe



KOG,
ko layan lagi muvie tu? tak tido la ko..

Hasri bin Hasfa said...

mem,

satu2 nya piala yg tak dak dlm lemari yg beratus2 piala...

dino,
dah senak perut nih. sekole kopi dlm tuh.

Aku said...

Sepa,
tu semua piala snooker Batu Gajah la kawan... hahaha

tasekM said...

aku lagi la...
satu piala pun takde bab2 sukan nih...

haha.


.

Aku said...

TM,
aku dapat gak piala.. lontar peluru.. emas lak tu.

sebab aku dah biasa lontar buah kelapa kat kebun kelapa...

Hasri bin Hasfa said...

dino,

aku agak mamat khalid buat filem zombie kampung pisang kat situ. dua benda aku intai dlm criter tuh.

1. kedai snooker
2. rumah kucai


mem,

aku ada satu piala tarik tali. emas.
aku mintak kat penganjur sebab ada lebih... hahaha


.

Aku said...

Sepa,
eh, dia org buat kat bt gajah ek?

aku ingat kampung pisang tu rekaan semata-mata...

kucai duk kat s.alam gak nih...

wos said...

tido lagi ke?
dah pukul 8 lebih niiii
bangunnnnnnn

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

heeee...

secangkir madu merah said...

wah korang tidor lambat ya.. sembang sampai dini pagi..

ni dah pukul 11, matahari dah mencacak atas kepala pun sah tak bangkit lagi...

ckLah said...

...ckLah pun sedang menjadi korban PPD. Hehe

Aku said...

Ros,
pehal tiso lak.... orang dah kuar rumah pagi-pagi lagi, tinggalkan laptop...


Khairul Hakimin,
;)...



SMM,
ye ke..? tak nampak matahari la kak.

kita org dalam mall... pekena shushi... hahaha



cklah,
...tapi tak perlu pindah rumah kan?

ke.. kena pindah gak?

tasekM said...

ko copy paste komen aku kt blog kak pah eh...
biasaaaaa dia nih....

:p




.

Aku said...

TM,
mana ko perasan nih... ishh!

tak bolehlah nak tengok orang senang sikit..

tasekM said...

macam la jauh no komen ko dgn komen aku tu yg bulih aku tak perasan...

:p





.

Aku said...

TM,
ish .. tu pun satu...

ASH said...

Bila baca komen komen..tetiba aku rasa tajuk entri dan AYU dah tersisih!
.
.
.
.
AYU merajuk dah...

Aku said...

AShley,
tu la...
kita org sembang pasal lain lak... hahaha..

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com