Tuesday, July 26, 2011

Persediaan Hari Raya bermula dari ini...

.







Sapa-sapa nak berguru, bolehlah beri nama kepada TasekM. Kalau dia rajin, dia terima. Kalau  tak, sudah!


Aku suka bahulu jenis kacau pakai spring di dalam pasu tembikar. Guna telur itik pula tu. Adjust kepekatan dan tepung sebaik sahaja mahu diacukan.


Aku rasa bahulu jenis itu lebih padat dan lebih berat. Semestinya lebih hanyir kerana guna telur itik. Kalau yang jenis pukul guna mesin sampai berbuih-buih tu, aku 'ngap' 10 biji masih boleh 'nehen' jer...


Satu je, bahulu jenis tu tak tahan lama, cepat sangat naik kulat.









.

10 comments:

kucingorengemok said...

bukan baulu lagi ringan lagi sedap ke? baulu tas sebotol berapa sen ek + pos? hehe (aku lapar)

Aku said...

TM,
kalau ringan tu banyak lopong dalam nyer... yang berat tu padat. Kalau rendam dalam air oren pun belum tentu resap sampai ke tengah. Kadang2 kena rendam dua kali...

tasekM said...

jawab komen KOG.
taip TM.
agak2 KOG ada rasa nk bakor tak blog ko nih...?




.

kucingorengemok said...

dia rindu kat ko tu tas
atau bodek nak baulu free sebalang

tasekM said...

meow...
member tu jiwa tgh kacau.
dan kekacauan jiwa tak ada kena mengena dgn aku.
tak ada kena mengena juga dgn ko.


tak gitu bro...?







aku tau...
ehem.


.

Aku said...

KOG,
aku tak rasa KOG nak bakor, dia leboh rela bakor ikan daripada bako aku. Bako aku sebulan punbelum tentu kering nyer.. banyak lemak.. hehehe




TM,
Aku tunggu gak kalau-kalau ada posmen hantar dari dia. Aku bukan nak sebalang, aku suh dia pos 3 biji jer.. hahaha



KOG,
Mana ko tau ek? ko ada firasat ek? Aku tgh bertungkus lumus menyiapkan kerja nih... perrgh.. gua antara yang paling produktif kat meysia ni..

Aku said...

Ok... boleh tukar KOG = TM...

senang nak baca.

AZANI said...

tumpang nyampuk kog, tm dan zam

tas baulu ada lagi tak. petang ni aku datang, seriyes...., kau nak tiga ulas zam...kat mana nak jumpa? aku bole pass kat kau...takat 3 ulas no hal bro...

kog kau pun nak juga....3 ulas boleh?

kakpah tau no aku...

tas dah siap sms aku...3 balang kalau dapat...OK.

Aku said...

Azani,
Mana nak dapat 3 balang tu... dia tengah lalok tu...semalam sesat ke tanjung pinang..

(tg pinang dekat dgn tg minyak kan?)

AZANI said...

pembawa budak kot....Alhamdulillah....

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com