Saturday, July 16, 2011

Tengahari tadi aku pekena mende nih...

.









Jering masak lemak dengan pucuk ubi.


Kaw giler! Lemak....... nutty flava


Aku tak tau berapa lama dia rebus jering tu, mungkin berjam-jam lamanya. Jering tu lembut, dah macam ubi kayu rebus. Bau jering pun dah tak ada.


Kencing pun ok, tak ada bau.








.

12 comments:

Cikgooden said...

jering rebus kosong, cicah sambal belacan pun sedap...

Aku said...

cikgooden,
aku pernah rebus sampai 1 jam tapi tak le lembut macam tu.

aku syak dia orang rebus sampai 10 jam kut...

ckLah said...

Wah, berjengkol dia...

Aku said...

cklah,
jengkol lemak ... perrghh!

hani@debumelukut said...

kata org kalau tak kena cara masak jering boleh mendatangkan sakit saluran kencing..entah yer entah tidak..

tasekM said...

org melaka.
makan jering rebus cicah kelapa.
aku takut nk cuba.


.

AZANI said...

jering cambah rebus sampai empuk...masak kari ngam....

Aku said...

Hani,
kalau tak kena gaya badan, kencing tak lawas kak... betul tu.


TM,
aku dengar kat utara pun buat macam tu... orang jawa buat sambal goreng tapi taklah rebus sampai lembut dan sampai hilang bau macam tu... bau dia tu yg sentap.



Azani,
aku dengar pun macam tu, masak lemak bubuh jering rebus...

endiem said...

sekarang ni musim jering kot..

Aku said...

endiem,
...musim durian memang coincide dgn jering kot...

rosdiana said...

masak lemak jering.
sedap.
tapi,
kolestrol aku tinggi.
lupekan saja.
sentap.

Aku said...

Ros,
jering pun ada kolesterol ke?

Ooo.. dari santan tu ek?

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com