Thursday, July 21, 2011

" Ubat ni perlu dimakan sebelum makan ".. itu pesannya

.


Hari ini aku ke hospital. Saja suka-suka nak jumpa doktor. Tak ada apa-apa.

Perginya...


Tapi baliknya, ada sebuntil ubat-ubatan dititipkan oleh farmasi.


Semasa di kaunter farmasi, aku dengar penerangan tentang ubat-ubat itu. Bla.. bla.. bla...

Tetiba, ada satu ubat yang kena ambil ketika perut kosong. Maknanya, sebelum makan.


" ... bang. Tang ni yang payah sikit ni..."

"... kenapa encik ? "

"... lepas makan atau sebelum makan sama je.... perut aku tak pernah kosong. Ada je makanan. Habis tu macam mana ? "


" .. err... encik cubalah sedaya yang boleh, ya..."



Dia berikan jawapan yang standard.









.

7 comments:

rosdiana said...

suruh mama suapkan masa ko tengah tidur bang.
aku syak taim tu jer perot ko kosong.

Chik Att said...

usaha tangga kejayaan ....

secangkir madu merah said...

sakit apa lak kau ni? muda2 dah ada penyakit.. aish..

tasekM said...

makan la ubat tu sebelum ko nk solat subuh.
kosong kot perut time tu.
ke ko mkn juga sblm solat subuh...?

:)



.

Aku said...

Ros,
tersedak la weh... ate macam nak cekik laki masa tido jer gayenye... hahaa



Chik Att,
err... menipu pun tangga kejayaan gak (utk sesetengah orang) hahaha



SMM,
Alaa... sakit gatal-gatal jer... sakit menggatal namanya.. hahaha



TM,
eh, betullah... idea ko memang bernas la... aku makan esok pagi sebelum mandi.

kucingorengemok said...

malas abang tu nak layan sebenarnya

Aku said...

KOG,
ataukah dia tak ada jawapan yang pasti?

err... aku banyak songel ek? ye la tu....

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com