Sunday, August 7, 2011

Sesat ? kembalilah ke pangkal jalan..

.



Petang-petang begini elok juga layan ballad + blues.


Lirik lagu ini, dari dulu lagi aku kagum dan terpesona dengannya. Selalu aku bayangkan M.Nasir dan gengnya berdiri dan berlagu-jiwa di bawah tiang lampu di Kuala Lumpur.


Liriknya menceritakan penghijrahannya ke sana itu tanpa ada sebarang janji. Yang ada cuma harapan dan kemungkinan. Tapi, seperti katanya, 'Kita perlu terus hidup'. Ianya adalah kelangsungan hidup.


Aku terdetik untuk menyelami kembali lagu ini kerana ketika ini aku sedang rasai satu penghijrahan. Perubahan yang penuh dengan kemungkinan-kemungkinan (cuma kali ini ianya tanpa harapan).


Jom layan perasaan aku. Cuba selami perasaaan aku ketika ini.











Owh... gagahkanlah diriku.







.

6 comments:

tasekM said...

ngape pulak nih...
meh cerita sikit.





.

Nizam.Ariff said...

TM,
tak mao citer...
aku antisosial.. aku introvert... aku sendiri-sendiri... aku lahir tak de kambar.. aku sowang-sowang...

kucingorengemok said...

ranggi no la versi ni, yang akustik biasa tu lagi feel tepi jalan

Nizam.Ariff said...

KOG,
tu la... tapi aku tak jumpa pulak.

tapi ok gak la...

sepa said...

cayalah. sekalisekala layan blues...
duduk2 di beranda, sandar pada tiang. lunjur kaki. mendongak ke langit. dan sebijik pisang bersama secangkir kopi-o kaw...!

Nizam.Ariff said...

Sepa,
Memang best gitu.... hirup kopi dengan hati yang tenang...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com