Wednesday, September 7, 2011

Menyeka air mata....

.

imej: google ntah kat mana...



Rindu menjengah dari jendela air mata
mentari itu silaunya memanah pedih, jauh
dari bubuk pilu, terbang kelkatu melayang pergi
ke langit jingga yang baratnya telah condong
ke laut mati.


Dia itu takut-takut menyapa sepi yang sepi
kerana sepi itu hatinya dibalut senja
dari balik dedaun jendela, bergenang air mata
melihat segala-galanya pergi.


Langit jingga membaham sisa-sisa cahaya
lalu gelap pun menjadi raja
malam kini, air matanya sembunyi
di balik mimpi.






.

7 comments:

ibundo said...

supaya ia menemui kembali chaya yang hilang

ibundo said...

semuga ia... bukan supaya. pagi2 ni lidah terbelit pulak.

cheqna said...

ada dop orang nak tolong seka air mata cheqna ni??

tasekM said...

aku anggap gambar dan puisi adalah berkaitan.

jiwa pompuan mana la yg ko selami ni eh...?

:)




.

Aku said...

Kakpah,
esok paginya kalau tak kiamat, cahaya kan datang... hehehe.

semoga kakpah dan kita semua sehat dan afiat...



Cheqna,
jangan ko tanya cenggitu dik oii... karang banyak sapu tangan yg datang nak tolong lap pipi tu... hahaha




TM,
gambar tu sepatutnya gambar budak lelaki bernama Aeron... kah kah kah

sepa said...

teringat ngan criter yang aku tengok smlm : 'jangan bakar mayat anak aku'.

Aku said...

Sepa,
weh.. apa punya tajuk tu..? ganas giler...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com