Wednesday, October 12, 2011

Langkah si semut halus

.



Lihatlah, betapa tekunnya semut itu mengusung bangkai yang bertukar menjadi makanan nanti.







Rajin. Teratur. Tersusun. Berbudi. Bermasyarakat. Tolong-menolong.

Susah senang sama-sama.


Sama-sama...?


 
Cuba tengok betul-betul. Beberapa ekor semut penat mengusung.

Berpuluh-puluh lagi sibuk jalan-jalan ke hulu ke hilir tanpa ada makna.

Curi tulang la tu...






.

12 comments:

mohammad said...

salam ziarah

Aku said...

Mohamad,
salam perkenalan...silakan mampir di sini.

kucingorengemok said...

bron (bro-aeron), gambor tak keluor

Aku said...

KOG,
hah? firewall tu kut...
aku punya elok jer keluwau...

takpe la, nanti ko tengok semut usung cengkerik. pastu ko perati berapa ekor yang usung, berapa ekor yang 'buat-buat sibuk' ke hulu ke hillir... sama gak macam manusia...

♥ manje ♥ said...

yg berpuluh2 lg tu 'escort' jalan hehe ~

tasekM said...

deme berganti2 la aku syak..


.

Aku said...

Manje,
escort..? memang dalam dunia pekerjaan ramai yang suka buat kerja escort daripada angkat bebanan.. hahaha...



TM,
aku pun syak macam tu gak tapi tak juge.... yang mengusung tu sampai ke sudah mngusung...

secangkir madu merah said...

aku tukang tengok je..

ckLah said...

Jangan kacau perjalanan semut tu tau...(ckLah kecik-kecik dulu, suka kacau!)

Aku said...

SMM,
memerhati adalah salah satu cara mengkaji... hehehe



Cklah,
aku tak kacau... aku tengk jer... ehem..

hah... aku ada satu idea pasal kacau semut masa kecik-kecik dulu... nak buat entri jap.

sepa said...

semut2 tuh tgh usung cengkerek nampaknya...
aku agak, kalau analogous ngan manusia kekuatannya - manusia mengusung soprene (*betul ke aku eja... kapal selam yg rosak enjin tempohari*)... :)

Aku said...

Sepa,
aku tak larat nak usung kapal selam tu... berat sangat duitnya.. eh..?

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com