Friday, October 28, 2011

Secangkir Teh Hijau pada pagi yang indah...

.



Malam tadi aku bermimpi
bahawa pagi ini aku akan meneguk secangkir teh hijau
sambil duduk melihat matahari indah naik meninggi


Pagi ini aku bangun tidur dan mandi
lalu aku teguk segelas susu
menjadi sarapan pagi.





Aku boleh sahaja bermimpi tapi realitinya, biasanya, amat berbeza sekali. Amat sekali.

Hidup memang begitu. Memang selalu..#$%@# ...

lebih-lebih lagi untuk jiwa-jiwa yang parah, seperti aku....





.

12 comments:

tasekM said...

bangun pagi meneguk secangkir teh hijau sambil duduk melihat matahari indah tu mungkin bukan untuk pagi ini.
mungkin pagi esok.
mungkin pagi minggu depan.
mungkin pagi 2, 3 minggu depan...




.

Aku said...

TM,
mungkin juga... mungkin nanti-nanti.

tapi, itu memang mimpi aku malam tadi. mungkin sebab sebelum tidur malam tadi aku minum teh hijau... keh keh keh...

dan pagi tadi mama sediakan segelas susu kambing suam.. hahahah

NM02 said...

verangan dalam mimpi adalah perkara yang indah

takpe, mungkin mimpi itu akan jadi kenyataan tak lama lagi

jgn rasa kesal okeh

Aku said...

NM02,
mimpi itu sebahagian dari kehidupan.. huhuhu... sob sob sob.

AZANI said...

aku mimpi dahaga sangat...

syukur , pagi pagi dapat lagi meneguk air panas mati...

kekadang mimpi..tak da rumah/kerja/duit...tapi syukur...hanya mim[i..

kot peringatan untk kita..supaya menhargai apa yang ada...

Aku said...

Azani,
dengan kata lain..... bersyukurlah...

Water Lily said...

Kalau aku mimpikan itu, ertinya aku mimpikan kenangan silam

~ DADDY ADANDO ~ said...

salam perkenalan:

Mimpi mainan tidur...

From: adando.blogspot.com

ereen said...

pergh.. susu kambing suam
Tak dak bau ka.. hehehe
Nasuha baru 2 hari lepas minum
susu kambing suam...
nak redakan demam kuning..
hahahha





.

Aku said...

Waterlily,
... teringat gunung Fuji eh... best kat situ... hahaha



Daddy Adando,
Salam perkenalan.
Semoga persahabatan maya ini kekal.

Mimpi adalah realiti tidur sebenarnya kerana mimpi hanya mainan kehidupan...




Ereen,
Susu kambing bancuh tepung, tak la hanyir sangat. bulih tahan lagi.... lagi pun dengar2 khasiatnya ummpppp..... sanggup ko walau hanyir.. kakakaka

sepa said...

teh hijau utk detox, brader... detox pagi2 bulih cirit wo, wa cakap lu...! :)

Aku said...

Sepa,
ya ka? Aku minum elok jer...

ooo.. mungkin dah tak ada toxin nya kut...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com