Saturday, October 8, 2011

Sungguh kechewa... aku tak dipedulikan...

.


Mengecewakan!!!

Tiada kata-kata yang patut diungkapkan selain... #$@%^... tahniah kepada Bajet 2012!

Tiada apa yang boleh dibanggakan di dalam Bajet 2012 untuk pekerja swasta.

Malah, boleh dikatakan pekerja swasta tetap terus dipinggirkan dan dibiarkan untuk terus 'berdikari'. Aku ini dianak-tirikan. 'Darah' aku disedut setiap bulan tetapi perhatian kerajaan tetap terus berpaling ke arah lain.


Agak-agaknya pekerja sektor swasta dianggap tak lebih dari orang asing yang menumpang mencari rezeki di tanah air ini. Atau kerajaan memang nak galakkan semua orang bekerja dalam sektor awam, perladangan, masuk Felda....kerana banyak insentif di tempat-tempat itu. Bukankah insentif itu juga adalah galakkan? Motivasi?



Tak ada cerita tentang cukai pendapatan walau kemelut harga barangan dan perkhidmatan yang telah dan masih terus meningkat. Cukai pendapatan yang aku bayar setiap bulan dah dekat sama dengan caruman KWSP aku. Apa yang pihak kerajaan nampak?

Mereka tak nampak apa-apa. Yang mereka nampak, lambakan peruntukan kepada sektor-sektor lain.



Mungkin mereka fikir undi orang swasta tak diperlukan....


Nasib baik aku juga anti-pilihanraya selain daripada anti-sosial.

Pergilah mengundi sana... gunakanlah duit aku itu untuk uruskan jentera pilhanraya. Aku halalkan.





TAPI, LEPAS INI KALAU AKU PERGI KE PEJABAT-PEJABAT UNTUK URUSAN KERAJAAN ATAU AWAM..

DAN KALAU PERKHIDMATAN MASIH MACAM TAHI ...


MEMANG AKU SUMPAH SERANAH MEREKA ITU.


" Insentif nak, kerja macam haprak... tak suka kerja blah la..."

" beri layanan seperti aku tuan kamu, bukan seperti hamba abdi kamu...!"

Kerana kata-kata itulah yang biasa orang sektor swasta dapat ... diherdik oleh pelanggan yang menganggap dirinya sebagai 'Tuan' kerana membayar.




.

16 comments:

jeb said...

gua ingat nak keje gomen la..lu ada kabel?

tasekM said...

huruf besor tu kira marah benor tu...

:p



.

Aku said...

Jeb,
Kabel gua dah lama putus sejak gua dianak-tirikan...


TM,
Memang tengah ni...

Ko jangan sebut KERAJAAN... gua tengah benci meluap-luap nih...

tak caya, lu tengok entri lepas ni....

sepa said...

wo wo wo... cool brader...!
luh bukan ke kerja ngan GLC...
wa kerja ngan tokeh...
.
gomen strength dah oversize sbnrnya... aku agak, income gomen o kdnk hanya cukup2 tuk bayar administrative jeh... capital spending...? mana nak sedut...? salah satu, saman2 trafik n segala macam compound... agaknya la...
.
tang pilihanraya...! tak payah cakap. mmg duit cukai tersedut ke situ... part nih menyedihkan...!
.
nak undi sapa...?
pakatan - amateurish...!, but simple minded...!
barisan - experienced, but with complex minded...!

kekadang new kids on the block entertain us much better, but likely fragile... or futile, perhaps...

.
:)
.

tasekM said...

kerajaan tu nk kena eja gini... KERAjaan.

hiks.

aku pun ada kebencian yg meluap2 juga nih... tapi itu kes lain. tak ada kena mengena dgn bajet.


.

Aku said...

Sepa,
sebab GLC la laaagi jadi lembu susu.... kalau tak, dah lama dia org lepas kan.

Aku pun pelik gak nih...

ada robinhood dalam malaysia rypa-rupanya...




TM,
takpe.. luahkan luapan hati mu....


jangan dismpan... nanti hati merana... hahaha

tasekM said...

aku ingat lepas aku lepaskan perasaan dlm n3 'semak' tu hari... boleh hilang la semak aku.
rupa2nya tidak.
makin semakkkkkkkk...
sampai rasa tak tahan benar dah nih...




.

tasekM said...

eh.
sori la.
tak pasal2 pulak ko yg kena dengar semak aku..

heh.



.

Aku said...

TM,
Ooo... ini bukan pasal kerajaan la ek?

Semak.. hmm.. ko kasi racun round-up la... lu jangan kasi air 7up. hahaha...

wos said...
This comment has been removed by the author.
wos said...

baik ko bang..
nak juga ko halalkan..

aku..
tak kot.


*komen yg kat atas tu, aku yg delete. typo

Aku said...

Ros,
type?? ke ko kutuk Kerajaan nih... hahahaha

Ala... kalau tak halalkn pun hati kita gak yang sakit. Bukan hati dia orang pun....

kita halal-menghalalkan je la....

sepa said...

mem kata cam nih :
"kerajaan tu nk kena eja gini... KERAjaan."

aku pulak :
"kerajaan tu nk kena eja gini... keRAJAan."


:p

Aku said...

Sepa,

aku lak eja kerajaan camni.. keMATIan... eh ?

Tijah said...

persaraan dilanjutkan? wtf. aku dapat bayangkan betapa lembabnya nanti.

Aku said...

Tijah,
Hahaa.... nanti dia org kerja pakai bibir... juih-juih bibir jer..

' nuuu.... isi borang kat sana nuuu...'

'letak borang kat sana nuuuu... nuuu.. sana nuuu...'


Aku rasa kali ni kalau dia orang bagi borang, aku nak suruh dia org tuliskan untuk aku... aku malas nak tulis.. dia orang dah dapat suntikan dan bersyukur.... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com