Wednesday, November 16, 2011

Belangkas.....

.

belangkas: macam anak alien yang suka pekup2 mulut manusia nak bertelur tu...





Dedikasi kepada mereka-mereka yang suka belangkas.

Belangkas yang ini ada di dalam sangkar. Tak tau sama ada untuk dimakan atau hanya untuk dipamerkan. Kita boleh makan belangkas? Ada sebuah restoran di Johor yang menghidangkan Belangkas. Apa yang nak dimakan? Tak nampak dagingnya pun. Kalau telur Belangkas tu pernah juga aku dengar.







.

13 comments:

Fadhilah Maarif said...

ada isi dalam cengkerangnya tu..kena pandai 'siang'..

sedap daripada ketam.

sepa said...

masa kecik2, kitaorg bersihkan cengkerang sampai hilang bau, jemur. dan... jadi helmet.

aku, kan anak nelayan. ko dah lupe...?!

Aku said...

FadhilahM,
Ye ke? sekali imbas macam tengkorak tak berdaging jer...



Sepa,
lor.. aku ingatkan ko jenis yang duduk di bukit. sejak bila pulak ko berasal dekat pantai ni?

tasekM said...

ala... jgn la makan.
aku tgk kaki belangkas pesen berbulu tu pun ada rasa nk demam dah.




.

Aku said...

TM,
aku tak makan belangkas. telur dia pun aku tak rela nak pegang.. berjambak dan berbulu je aku tengok. eh?

tasekM said...

telur belangkas berbulukah?
kejap nak gugel.



.

tasekM said...

jahat tipu aku.
mana ada bulu.

yg berbulu tu telur singa laut kot.

kah kah.



.

Aku said...

TM,
tak berbulu ke?

Oooo... yang aku tengok tu telur Belangkas jantan !

telur yang betina bulat2 tak berbulu.. ;upa lak...

kakaka

Aku said...

TM,
Cemana gugel bulih ke singa laut nih?
punya la jauh singa laut dengan belangkas...

ibundo said...

aku benda benda pelik ni seriau nak makan. Terober imejin.

Aku said...

Kakpah,
aku pun.. dah macam makan ketam alien dari plenet mana ntah... wekk!

sepa said...

benar. aku anak nelayan. aku pernah ke laut, dpt sekor tenggiri. mabuk laut, dan itula kali pertama dan terakhir aku ke laut.

.

Aku said...

sepa,
camana bulih mabuk lak tu?
aku mmg mabuk kalau dilambung ombak. bila naik ke darat, tetiba aku terasa darat yg beroleng... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com