Friday, November 11, 2011

Memasang perangkap di langit luas

.





Jangan terpedaya dengan herotan imej latar belakang yang seakan-akan meleding dan membulat. Itu ilusi semata-mata, akibat dari bulatan sarang labah-labah.


Langit luas !

Apalah sangat perangkap jaring sekecil itu jika dibandingkan dengan luasnya bumi dan langit.

Namun jika rezekinya ada, jaring perangkap selebar itu sudah cukup untuk dia mendapat makanan dan terus hidup.


Tawakkal - usaha - tawakkal.






.

10 comments:

jeb said...

nak pasang ni kena ada ilmu ni.kat mana laluan serangga, berapa lingkaran nak kena buat, berapa besar serangga boleh ditangkap. semua ni kena difikirkan ni.

AZANI said...

ikut peringkat zam,
ada yang tulang ayam pun jadi ayam balik...dgn izinNya

Aku said...

Jeb,
ya.. ilmu penyuluh hidup...



Azani,
.. ada sesetengah jin bulih macam tu..

tapi kalau anjing kerkah tulang tak maunya tumbuh daging balik...kan?

tasekM said...

hah.
gambor besor ni br la puas sikit tgk...


.

Aku said...

TM,
bila besor je puas.. bila besor je puas... hish.

secangkir madu merah said...

ironinya, utk mendapatkan rezeki dan kemewahan kita wajiblah berusaha ke arah itu, tapi macam mana ulat dlm batu pun boleh hidup? ce citer ce citer...

Aku said...

SMM,
sebab.. batu memang makanan ulat tu.. kakaka

kucingorengemok said...

tak tau apa nak komen tapi sebagai penyibuk tetap nak tinggal komen

sepa said...

itu dicelah2 pokok je la brader...!!! hahaha... yg di langit luas adalah airasia sama mas... kahkahkah... *jgn pulak ko tukar title di celah2 ketiak ha le... :p

Aku said...

KOG,
masih ada mood bercuti tu...


Sepa,
betul juge.... bukannya lelabah tu nak tangkap burung terbang... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com