Saturday, November 12, 2011

Mencari belangkas di kaki pantai

.



Ketenangan bertiup dari ombak-ombak yang berlari di sepanjang pantai.

Namun  pada malam ini, cukuplah setakat mendengar bisikannya dahulu.

Esok, aku akan kejar belangkas-belangkas yang berani naik ke pantai.







Duit syiling itu masing milik Kerajaan Malaysia.

Aku tak ke mana-mana sebab aku tak tau nak ke mana-mana lagi.

Mungkin kalau aku nak bawa diri jauh-jauh nanti, aku akan ke Brazil atau berpatigeni di hutan Amazon.





.

12 comments:

tasekM said...

kirim salam kat belangkas.
aku nak gambor belangkas bulih...?




.

Aku said...

TM,
tengok la nanti.
kalau dia orang tak kejar aku lepas ambik gambar dia orang...

sepa said...

err... ko guna la kamera yg ada zoom zoom... diaorg takkan perasan... :)

kucingorengemok said...

cemata nampak macam orang tua... berapa umur kamu ye? mungkin kena start panggil pakcik, haha ;)

ibundo said...

cer bukak wallet tu.. nak tengok isik kat dalam hahaha...

Aku said...

Sepa,
aku kedekut. mana boleh beli lensa yang mahal-mahal camtu... aku zoom manual jer.. datang dekat2... hahaha




KOG,
Pakcik saja pakai cemata tu kasi nampak tua, cu. malas nak layan usikan irg kalau tak pakai cemata tu... kakaka



Kakpah,
kalau bukak nampak muka agong je kak... keh keh keh

Water Lily said...

gambo ketam bulih? siput pun ok. haha

Aku said...

Waterlily,
Aku cuba sok pagi-pagi... kalau ada bangkai ketam yg mabuk kat tepi pantai... hahaha

@xiiinam said...

Oooops, ke pantai juga! Semalam cari belangkas tak jumpa. Jumpa ketam je...

Aku said...

Cklah,
Belangkas kat pantai sana pakai kain batik kut.

belangkas kat sini naik ke darat sebab nak bertelur... kakaka

buah kedondong said...

mana gambo bilik?
kata kalau guling dari malam sampai pagi lom habis guling?

Aku said...

BK,
aku tak ambik lagi... esok kalau ingat.

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com