Sunday, November 13, 2011

Swadikaaarpp... kappurnkarpp...!

.





Aku mengaku. Aku tak tahu apa yang dia tulis dalam bil itu. Tapi mesti ada ' Siakap Masak 3 Rasa '. Dan rasa masakannya.. fuiyoohhh!!!!


Kalah dengan segala restoran Siam yang ada kat Shah Alam. Tukang masak ini bukan orang Pattani atau Yala. Mereka semua dari Utara Bangkok.


Dan masakannya tak terlalu pedas dan terasa ramuannya. Balance. 3 rasa itu seimbang. Bukan macam sesetengah masakan 3 rasa yang memang 3 rasa - pedas, masin, manis. Ini bukan. Tak pedas, tak masin, tak manis tapi terasa macam 3 jenis masakan yang disatukan.


Maaf.
Aku tak letak foto disini sebab takut tuan blog makan-makan yang tersohor itu tikam aku pulak.




.

14 comments:

@xiiinam said...

Sila makan, abeyyyy....kaaaaaaap!

Aku said...

Cklah,
HAHAHAHAHA... nih abeyyy mai makan nihh... karppp...

tak tidur lagi?

cheqna said...

sedap tu wehhhhhhhh

Aku said...

cheqna,
Hoq ni meme kelahsss... hahaha

kucingorengemok said...

3 jenis makanan disatukan tu biasanya sikit lagi nak kena buang

AZANI said...

A1 tu bukan sadin ke?

♥ manje ♥ said...

siakap 3 rasa tu yg item yg no 3 ke? ~

buah kedondong said...

kat tepi hotel ko ke weh?

ibundo said...

bawak balik boleh ke..

sepa said...

marang prapu kepundin parang skeper...

woi...! balik makan tempe nuh....!

*baca : jeles le tuh...!

Aku said...

KOG,
kejam giler ko... hahahaha
orang sendat perut nih... ye la, sok-sok kena buang gak tapi. kakaka



Azani,
aku tak ode sardin pun...


Manja,
Wuih... pandai mu baca na ? oooo. sebab ada no.3 kat situ. mungkin kut...


BK,
tak jauh dari hotel. betul2 kat simpang sebelum hotel tu kalau dari airport. restoran Hj Jelani... mu gi tengok try...



Kakpah,
aku bawak balik perut ja.. kakaka
selalunya aku boleh teka apa ramuan bila aku makan tapi yang ini aku tak boleh teka. Aku syak dia guna banyak herba Siam kut... yang pasti, dia tak guna sos cili dalam botol... kuahnya nampak macam kuah percik je.


Sepa,
Swadikarpp...
abeyyy... cek tok panda make tempe nuh... hahaha

wos said...

cer bagi tau nama kedai.
wiken ni aku pegi shah alam.

cepattt

buah kedondong said...

Wos, ni jauh dr shah alam nih...jauh gilerrrrrrr

Aku said...

Ros,
kedai tu mana ada kat S.Alam... kakaka.

ko datang ke s.alam buat apa ek?



BK,
takpe jauh di mata tapi dekat di hati...hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com