Wednesday, December 7, 2011

Pantun cintan-cintun...

.



Dari mana datangnya Enggang?
Dari gunung turun ke sawah,
Dari mana Enggang melayang?
Dari gunung turun ke sawahlah!


        Dari mana datangnya sayang?
        Dari mata turun ke hati,
        Bila pula sayang kan hilang?
        Bila rambut dah mula lari.


               Tepung Gomak Kuih Kasui,
               Ditenung orang, dibawa lari,
               Kalaulah awak belum berbini,
               Jangankan tunang, nikah pun sudi.





.

8 comments:

tasekM said...

belom berbini?
dasar gay!


.

buah kedondong said...

tas,
saya angkat tangan! sokong!!!!!
haha

sepa said...

bang, gua ada pantun...

bulldozer ada excavator pun ada
tolak tanah sudah korek tanah pun sudah
bini ada anak pun ada
ko nak nikah tanyalah kak limah...

.
bang, nih tahap angau ke.?,
atau tahap sasau ke.?... :p

.

Aku said...

TM,
Pantun bukan untuk pompuan ke? hahaha



BK,
Aku nampak ko angkat tangan!menci taw...

Aku said...

Sepa,
bukan aku la... pantun tu ditujukan kepada golongan tertentu... kakaka

secangkir madu merah said...

Enggang terbang melayang2
hinggap sekejap ditepi danau
x kira dah bebini apatah lagi betunang
siang malam aku menggigau2

Aku said...

SMM,
Hahahaa.. aku tu = SMM atau aku=AKU?

Aku takdenyer nak ngigau-ngigau... kat sebelah dan ada, terokam je la.. hahaha

ASH said...

Doa berbentuk pantun ke ni?
.
.
.
ANGAU dah bapak budak Ariff ni. MAMA, sila buat pemantauan..

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com