Friday, December 2, 2011

Sesuatu yang hijau di atas daun yang hijau...

.




... dan ianya bukan muntah hijau di atas tahi hijau.

Tapi, lalat yang itu memang suka bertelur. Pantang nampak protein yang terdedah, semuanya hendak di'kentut'nya.

Bila difikirkan semula, lalat itu adalah seekor agen kitar semula. Kerja tak pernah kenal penat atau lelah. Bila nampak sahaja pembaziran manusia, ia terus bekerja untuk mengitar semula segala kembali kepada alam yang fana.

Itu salah satu sudut lain dalam melihatnya. Seperti melihat lalat itu melalui mata kumpuannya.







.

7 comments:

sepa said...

hah.! agen kitar semula.! :)

*nampak berkaler flourescent... lalat nih gigit orang tk.?

tasekM said...

sepa,
ko pernah ke kena gigit dgn lalat..?

:p


.

-wos- said...

gigit dgn lalat?

ko biar betul tas?

*hilang ilham aku nak komen pasal entry ko, tekejut bila baca komen dari tas. lalat boleh gigit ke? scary yuuu!

Aku said...

Sepa,
Aku rasa ni lalat buah la kut... buka langau yanghijau tu. kulitnya ada tukar2 kaler kalau kena cahaya matahari...





TM,
dia yang gigit lalat.
bukan lalat gigit dia... kakaka

Aku said...

Wos,
Aku pun terkejut gak...
lalat suka jilat-jilat jer kan? mesti gay.. kakaka

AZANI said...

tengok the fly

lalat ni maniac...

Aku said...

Azani,
greedy... gelojoh kut.. hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com