Monday, March 26, 2012

Rumah ditelan bumi di Kampung Parit 4/6L...

.


Terbenam ditelan bumi?



Sesampai aku di simpang jalan masuk ke kampung, aku tergamam melihat objek di atas itu. Hanya bumbung zink berkarat yang tinggal. Sebelum ini, di situ ada sebuah pondok 'Peronda Kampung'. 

Kini, hanya bumbung yang menjadi manifestasi kerjasama penduduk.

Siapalah yang punya kerja ambil kayu dan papan tapi tinggalkan bumbung saja...






.

9 comments:

Wanpetunjuk said...

Mcm2 bolej jadi skrg ni....

tasekM said...

kayunya deme nk buat pondok peronda baru gamaknya tu...

cheqna said...

sib baik ditinggalkan jugak bumbung tu...

Aku said...

Wan,
dia org dah pakat2 kut....



TM,
dibuat reban kambing kut... hahaha



cheqna,
tu la... kalau nak ambik, kasi clear la tempat tu, tak ada la semak mata memandang, kan?

sepa said...

boleh pulak ambik yg d bawah dulu.!... tak kena hempap atap ke yg ambik papan tuh.

hehehe...

Fadhilah Maarif said...

macam-macam..haha..

Aku said...

Sepa,
eh, aku pun tak terfikir macam tu... hahaha.. macam mana dia org buat ek?




FadhilahM,
rasa2nya mmg dia punya kayu tu... dia ambik balik...

kucingorengemok said...

kat muor kalau ada bumbung rendang macam tu, tempat orang keringkan kopi

Aku said...

KOG,
ye ke???

sesuatu yang baru aku tau..

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com