Friday, March 9, 2012

(Updated) Salam Jumaat....

.

Salam Jumaat.


Apa khabar?


Pagi tadi bersarapan apa?



(jangan ada yang kata sarapan penerajang atau pelempang, minta dijauhkan)




Update: 2:34pm.

Kenapa aku tulis entry yang ringkas dan mudah ini?

Sebenarnya, pagi tadi ketika aku sedang bersarapan pagi, sarapannya roti putih 2 keping dan telur hancur dan air nescaffe O suam, aku terpandang sekeping surat khabar lama. Oleh kerana aku mengunyah di mulut jadi dalam pada aku mengunyah itu, mata aku terpandang satu artikel/berita yang ringkas.


Ianya tentang bencana yang melanda di luar negara. Kalau tak silap, tentang taufan yang melanda. Rumah punah, segalanya bersepah-sepah.


Tiba-tiba aku terbayangkan, alangkah bertuahnya aku sekeluarga menerima nikmat pagi yang sentosa dan aman, dimulai dengan nikmat nyawa selepas bangun dari tidur. Dan kini, nikmat mengunyah 2 keping roti putih jenama Gardenia dan telur hancur dan air nescaffe O suam.



Oh ya aku dah mulakan semula dengan roti Gardenia kerana roti Massimo macam kering sangat...






.

9 comments:

SM said...

...gua sarapan nasi lemak lauk sambal sotong yang dibelanja sebab tolong punch card. kalau tak dapat, harus mamat tu yang sarapan gua punya terajang.

Aku said...

SM,
perghh... komen yang bernas dan pedas seperti sambal sotong tu sebab ada kedua-dua cerita: tentang sarapan dan tentang penerajang... kakaka

Munnafendy said...

Salam & slmt pagi =)

pagi ni breakfast nasi lemak smbl udang..sedap!

tasekM said...

liciknya n3.
main tanya sarapan je eh..?




.

Aku said...

munnafendy,
salam.... sedap tu....
aku pun nak gak.... sikit?
hehehe





TM,
sikit lagi aku nak ikut diva aku... main puisi satu titik ".
" jer.. boleh

cheqna said...

salam jumaat
pagi tadi cheqna makan...ermm makan...makan ape erk..
lupa plak..
kikiki
yelah skang dah kul 320pm ekpom...

Aku said...

cheqna,
hah! nampak sangat dari pagi tadi sampai sekarang ni makaaaannnn.. jer... sampai lupa apa yg dimakan...
kakakaaka.....

sepa said...

aku bersarapa dengan Megi perisa kari bersama sebijik telur (*resipi baru), dan secangkir Nescafe yg ada buih-buih halus.

*eh. apsal n3 ko manja ini jam.?

Aku said...

Sepa,
hormon manja dah merembes keluar...

esok-esok keringlah rembesan hormon tu... kakaka

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com