Saturday, April 21, 2012

The neuron of this archipelago

.


Dia merenih nadi diwajan berbontot legam lantas nafsu pun terentap dari tidur-tidur ayam membuatkannya teruja kepanikkan.  Di depan pintu pagar berbunga cinta, tergantung lampu aneh yang menjadi batu tanda memisahkan dua alam.


Dua jenis kehidupan wujud di alam sebelah sini dan dua jenis lagi pun wujud di alam sebelah sana. Di sebelah sini, wujud mereka-mereka yang iman dan kuffar. Di sebelah sana pula wujud mereka-mereka yang sentosa dan derita.


Di atas pagar itu, lampu aneh itu semakin kelam. Kadang-kadang apinya terpaut pada angin yang lalu membawa bau hapak daging mereput. Api itu berkelip-kelip, melemparkan isyarat berupa bit-bit yang ada dan tiada. Ada dan tiada. Ada dan ada. Kadang-kadang tiada dan tiada. Dua pasang isyarat setiap kali ia berbicara.


Isyarat itu pun mengalir bak elektrik melalui urat nadi yang berakar dalam. Berakar hingga mencengkam aspek ketrampilan (di dunia luar), budaya (di dunia tengah) dan kepercayaan (di dunia dalam).


Setiap kali isyarat dari lampu aneh itu mengalir, tubuh dia turut melentok-lenggok seperti terkena renjatan elektrik. Dan setiap kali itulah dia mengeluarkan kata-kata latah dalam bicaranya kepada manusia yang melaut melalui sejuk besi mikrofon atau megafon.


Dan yang mendengar bicara anehnya akan ternganga mulutnya hingga meleleh air liur, menjelir lidahnya, dan terangguk-angguk dan terteleng-teleng kepalanya


Dan aku tersenyum.... senyuman yang amat panjanggggggggggg.....senyuman aku itu pun dibalas dengan senyuman dari dia...Lalu nafsu kami pun bertaut. Dia tinggalkan sejuk besi mikrofon dan megafon di atas pentas, merapati aku yang berada di puncak errr...

Lalu kami pun berangkulan mesra, berkongsi hangat di dada. Hangat yang menjalar seperti tentakel-tentakel sotong, menjarah segenap daerah tubuh yang telanjang...


*eh kejap! dah jadi kelain pulak? Hish....! Stop*






.

8 comments:

sepa said...

apsal stop. sambung balik. tengah syiok baca woi...!!!

:p

secangkir madu merah said...

eee citer apa ni?

hairul392 said...

tgah fikir ni. apa kebenda ni...

Nizam.Ariff said...

sepa,
tak boleh sambung.. sensed.
ko sambung sendiri dalam fikiran ko je la..




SMM,
aku pun tak tau kak.. hahaha




Dak Ai,
hah, ko pikir la sampai malam karang...

Lily Abdullah said...

Baik ko sambung..kut tak aku merusuh ha ha

Nizam.Ariff said...

Kak Lily,
errr.... aku email je la cerita selanjutnya..

aku tak berani tulis kat sini.. keh keh keh

tasekM said...

hoi.
ni cerita apa nih...?



.

Nizam.Ariff said...

TM,
cerita telanjang-telanjang kut... keh keh keh

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com