Tuesday, April 17, 2012

Penampilan khas PROTON Preve Sapphire...

.

Aku tak pandai nak sebut namanya. Aku pasti Emak kat kampung pun tak boleh sebut nama kereta PROTON terbaru ini dengan betul. Aku rasa elok juga kalau dibuat satu pertandingan menyebut perkataan 'Preve'. Siapa yang boleh sebut dengan betul 100x secara berturut-turut dapat hadiah kereta Preve sebuah.


Tapi, nama itu nama global. Lidah aku mungkin payah nak sebut tetapi lidah global boleh sebut agaknya.


















Aku tak ada di situ. Foto ini aku cilok dari email siapa entah. Preve 'Sapphire' ni bukan untuk dijual agaknya...cubalah tanya-tanya kalau boleh dijual.





.

14 comments:

ckLah @xiiinam said...

Mak aku akan sebut 'pe-reb'. E pertama e taling. E yang kedua tu, E pepet.

tasekM said...

ko org proton pun pakai honda apa kes...

Aku said...

cklah,
zaman aku belajar dan tak ada taling atau pepet. tak kenal pun mana satu ... hahaha




TM,
sapa proton?
bukanlah... aku naik proton, mama punya honda...

Temuk said...

Cantik! Juga, sebab kereta bertaraf dunia, prestasinya pastilah juga cantik. Spesifikasinya memang nampak hebat. Jangan pula heboh saja, tapi tak hebat. Insya-Allah, orang-orang Proton tepati cakap.

Aku sudah buat tempahan ke belum? Kakang tak minta pula duit BR1M dulu, kalau tak bolehlah buat deposit.

Aku said...

Kang Temuk,

Aku tak nak buat hutang baru, kang. Tak sanggup dalam situasi ekonomi sekarang ni...biarlah guna apa yg ada.

kucingorengemok said...

bunyi kentut yang ditahan²

Aku said...

KOG,
kentut yang terkepit eh...

sepa said...

preve aku tak reti nak sebut. sungguh.!

tapi,

sapphire bunyinya sepa... cam tuh la lebih kurang. :p

Aku said...

Sepa,
ha ah.. sepayer eh...?

gadisBunga said...

cantik gak sebenonyr. tapi bila aku ngenangkan kenapa aku beriye sungguh beli kete yg aku pakai sekarang, aku tangguhkan je hasrat nak amik preve.

secangkir madu merah said...

nak preve satu..

Aku said...

GB,
haaa...mesti ada cerita disebalik kereta yg ko pakai skrg ni... cer citer..




SMM,
Preve satu.. siappp!!!
Nak kuah lebih tak?
Ok, akak bayor kat kaunter.
kakaka......

SM said...

aku nak tengok gen2 convert preve, siapa berani?

Aku said...

SM,
kakaka... sah ada la mamat yg buat tu sbb gen2 nak covert ke typeR tak bleh...hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com