Sunday, April 15, 2012

Sistem Tuan Sinister...

.


Tuan Sinister jegilkan mata sepetnya tepat-tepat ke muka Pengadilan berberapa kali.

Kecut perut lelaki bertali leher merah dan berkot hitam itu apabila Tuan Sinister buat begitu. Semakin bulat mata Tuan Sinister semakin kuatlah genggaman tangannya ke kerusi. Pengadilan bukanlah seorang yang pengecut, cuma dia takut apabila Tuan Sinister jegil-jegilkan matanya. Dia takut bola mata Tuan Sinister akan meletup akibat tekanan darah yang keterlaluan diarahkan ke situ.


Tak cukup dengan mata yang terjegil, Tuan Sinister tepuk pula meja dengan kuat. Meletup bunyi hempasan tangan kanannya (yang biasa menepuk Juliet dan seperti biasa, Juliet akan serta merta menjadi wap panas, lalu Tuan Sinister pun berpeluh-peluh). Pengadilan terkejut, bukan kerana bunyi kuat itu tetapi itulah pertama kali dia melihat Tuan Sinister menghempaskan tangannya sendiri.


"Kamu... kamu.... " terketar-ketar jari telunjuk Tuan Sinister menuding Pengadilan.

"Ya, lelaki yang duduk ini kelihatan seperti saya, bercakap seperti saya tetapi tak semestinya saya..." balas Pengadilan.

"Diammm...!!!" jerit Tuan Sinister, bergegar bilik kaca itu dibuatnya.


Pengadilan terdiam. Cepat-cepat dia membuat analisa akan keadaan emosi dan kewarasan Tuan Sinister ketika itu. Dia perlu pastikan Tuan Sinister bertindak begitu tetapi masih dalam ruang kewarasan yang melampaui keraguan munasabah.


" Kamu telah buat kacau kepada sistem yang kita cipta dan sesiapa yang mengacau sistem kita akan dikeluarkan... secara paksa " ancam Tuan Sinister.


" Maaf, saya tak buat kacau kepada sistem tetapi sistem itu sememangnya kacau..." jelasnya dengan jujur. Sejujur-jujurnya. Jujur tanpa ada keraguan yang munasabah.






.

4 comments:

sepa said...

nak tanya, brader.

apsal n3 aku blogger susah nak publish.
ko pernah ada masalah camnih, tak.?!

Nizam.Ariff said...

sepa,
entahla... aku rasa blogger ada masalah kut skrg ni...

dulu-dulu pernah gak jadi.. nak masuk blogger pun tak bleh.

sepa said...

eh. dah dapat la pulak. aku rasa, blogger
datang sewel nya, kot.

:)

Nizam.Ariff said...

sepa,
itu la... aku dah cakap.
dulu aku pernah kena pun camtu gak...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com