Wednesday, May 16, 2012

Arabian Kitchen, Seksyen 20 Shah Alam

.

Makan-makan nasi arab... tak perlu sampai di arab.
Dengar kata kawan2 yang biasa makan di situ, budak2 pelayan di situ boleh cakap arab.
Kalau nak cuba, bolehlah bersembang sepatah-dua.



mutton majboos... bukan lamb. agak2nya tu sebab murah sikit..


roti yang dicicah kepada daging hancur...


chicken mendhi... ayam tu dipanggang agaknya



Aku nak cerita tu je...





.

12 comments:

ardz marn said...

Gua syak bukan beras dari malaysia sbb batangnya panjang2. erk saiz.. Gua maksudkan saiznya panjang2..

:)


.

Aku said...

ardz,
gua pun syak beras panjang2 tu beras mamak... err.. maksud aku beras basmathi India...

ardz marn said...

awal tahun itu hari gua ada pergi Muzium Beras di Kedah.. ada dipamirkan jenis jenis beras dari seluruh dunia..

dari pemerhatian gua saiz beras tersebut menyamai saiz ehem ehem penduduk negara berkenaan..

beras malaysia sedang sedang elok je saiznya.. beras jepun pendek dan kontot.. manakala beras afrika panjang dan hitam.. keh3..


.

tasekM said...

ko bila nk belanja aku nasi arab nih..?



.

Aku said...

ardz,
kah kah kah... komen tak bleh blah...




TM,
ko datang ke sini, konfem aku belanja. ko pilih je nasi arab yang macam mana ko nak...

buah kedondong said...

baru plan nak gi esok, tapi jumaat kul 3 baru bukak...

terpaksa la gi cyberjaya

*terpaksa tau!

secangkir madu merah said...

ooo kat seksyen 20 ada restoran nasik arab jugak eh... hari tu aku ke restoran zam zam seksyen 9. Kenapa lain ropa nasik dia ha? cuba kau tengok kat N3 aku pasal nasik arab.. yg ni sedap ke? harga? apasal org sibuk nak makan nasik arab?

Aku said...

BK,
jauh-jauh ko pergi, sanggup kerana sepinggan nasi yang akhirnya akan menambahkan kerisauan akibat pertambahan berat badan?

baik ko kongsikan kerisauan tu ... tapawkan utk aku sebungkus...





SMM,
teori aku ialah, kita kata nasi Arab sedangkan sebenarnya kat arab tu punya la banyak negeri, puak, daerah, budaya... kalau resepi asal dari Yemen pun kita panggil nasi arab gak. kalau dari Morocco pun kita panggil nasi arab gak, kita tak panggil pun nasi Afrika... hahaha

sepa said...

ini jam, nasik arab ar brader...

dulu jam, sushi.

:)


aku pernah makan yg kat jln bukit bintang (tak pasti arab ke...) alaa, sebelah the Ship.

ok la. cuma aku heran, cookie ada rasa rempah.!

Fadhilah Maarif said...

soalan penting: - sedap ke idak?

ASH said...

aku ingat kut Nasi Kicap tadi..
.
.
.
thanks

Aku said...

Sepa,
lidah bermusim namanya.... hahahaa



FadhilahM,
Nasi dia memang sedap sebab aku tak tau buat. Kalau aku tau buat, aku rasa aku punya lagi sedap... hahaha



Ash,
nampak macam kicap tapi rasanya macam nasi yang berkuah kurmak banyak...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com