Tuesday, May 22, 2012

Dukong Emas Madu 30 sen sebiji...

.

Satu cara lain untuk melariskan buah-buahan tempatan ialah dengan menjual dalam kuantiti yang kecil dan termampu...




Masalahnya, kalau buah yang kecil tu boleh dapat 15 sen tak?





.

12 comments:

Granny Hani said...

Segala benda dah jadi madu..

Aku said...

Hani,
hahahaa....

walau pun gula di masak pun boleh kata madu kan?.. hahaha

gadisBunga said...

mintak 90sen dah lah. ihihih~

Aku said...

GB,
3 biji jehh???

mana cukup.. (kalau aku la)

My Lil Muhammad said...

bagusla tu, orang yang tak cukup duit pun mampu beli...

tasekM said...

yg kecik tu 5 posen ok.

haha.


.

ckLah @xiiinam said...

Betul komen Hani di atas, semua produk nak pakai nama madu sekarang. :-)

ardz marn said...

kalau nak rasa kena la bayau 30 posen maksudnya.. sarkastik sungguh dia.. hahaha..

ASH said...

duit ada 3 posen jer...
nak beli ke atau nak masuk tandas?

Aku said...

BK,
betul tu... ada kebaikannya...



TM,
aku rasa besor lagi syiling 5 sen dari buah tu...


cklah,
tang mana datang madunya pun entahlah... kan..?




ardz,
eh.. betul gak tu. mungkin dia tak nak kasi org asyik rasa2 je tapi belinya tak...




Ash,
tandas pun ada yang dah 50sen kak... hahaha

sepa said...

teringat masa kat Ipoh, beli longan 20bijik,
buh dalam poket, sebab malas nak usung begplestik.
hehehe...

Aku said...

sepa,
bagusssss.. itu prihatin kepada alam sekitar namanya.

kulit longan tu sememangnya bio-degradable. ko campak kat tanah pun tak apa. kalau campak biji longan pula akan tumbuh. itu menghijaukan alam sekitar.

jadi, aku syorkan kalau makan buah-buahan itu eloklah sepah-sepahkan atas tanah.. kecuali kulit pisang dan kulit durian sebab membahayakan.

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com