Saturday, May 5, 2012

Telur ayam sebesar syiling 20sen... inikah telur ayam jantan?

.


Jangan tak percaya.
Ini bukan telur burung pipit atau burung punai.
Ini adalah telur ayam, yang dijumpai di sangkar ayam di rumah mak mertua.



sebesar duit syiling 20sen!
 


Inikah yang dikatakan telur ayam jantan?
Sebab mak kata telur ini tak ada yang kuning (yolk).
Ia cuma putih telur sahaja.




.

14 comments:

tasekM said...

telur tak cukup bulan nih...

Tijah said...

gay kot ayam tu.

Aku said...

tm,
tapi cengkerangnya keras...
macam cengkerang telur cukup bulan....




tijah,
lesbian la kut, dah ayam betina.... hahaha

ibundo said...

Kalau wartawan kosmo ke metro ke dengar cerita ko ni mestimberebut nak interview ko.

ASH said...

..errrr...aku pernah dengar telur ayam jantan...
.
.
.
jadi aku tak ler heran sangat!
.
.
.
errrr....errr..
aku ada soklan dalam kepala..
tapi malaih ha nak tanya.

Aku said...

kakpah,
kalau wartawan datang pun dia ambik gambor telur tu, bukan gambor aku... baik tak payah.. hahahaha



Ash,
aku tak pernah tengok tellor ayam jantan...macam mana ek?

hairul392 said...

ni telor ayam hutan kot..

ardz marn said...

erk.. ayam jantan boleh bertelur ke?

ke, telur dia terjatuh.. keh3..

kucingorengemok said...

tak paham la aku, apa maksudnya? dari telur ini akan keluor seekor ayam jantan? tapi kalau takde kuning cemana nak keluor anak? - yang benar, buta sains (atau kisah/gambar ala²-mastika)

Aku said...

Dak Ai,
telur ayam hutan pun besar sikit dari tu...



Ardz,
kalau dah jatuh dah jadi ayam auuww..! hahaha




KOG,
Telur tu dijumpai di dalam sangkar ayam, disamping telur-telur lain yang bersaiz normal...

jeb said...

ini boleh buat ngangkung ni..haha

Aku said...

jeb,
lu jangannnn..
karang aku cari busut jantan karang.... hahaha, Nongkrong!

sepa said...

buh dalam frem, brader.! :p

Aku said...

sepa,
mak mertua tak kasi... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com