Sunday, June 10, 2012

Merpati dua sejoli

.

"tempat ni tinggi sangat, anje takuttttt.....!"

"ayang ada ni, anje pegang ayang kuat-kuat taw..!"

Dan mereka pun bersantai sambil dibelai angin petang yang 'semirbit' menyelak bulu-bulu pelepah. Cepat-cepat 'anje' menekan bulu-bulu pelepah yang tersibak, 'anje' malu kalau 'ayang' berkerling kepadanya dan terlihat kulit mulus di balik bulu-bulunya.










"tak apalah... biarkanlah angin segar menyejuk kulitmu"

"anje malu.... kulit anje bukan cantik sangat"

"cantik atau tidak, itu bukan ukuran ayang terhadap anje. ayang tak pandang semua tu..'

"tapiii...... "

"shhhhh...! sudahlah. biarkan angin bertiup. jangan dilawan makhluk yang itu"


Perlahan-lahan 'anje' membiarkan bulu-bulunya tersingkap. Gugus-gugus angin mengelus kulitnya yang mulus, nyaman dan segar. Manakala 'ayang', yang turut dielus angin pada kelopak matanya, merasakan suasana sungguh hening dan tenteram. Matanya berkilas mencuri-curi lihat kulit 'anje' yang putih berseri. Kulit yang selama ini tertutup dengan bulu-bulu pelepah, tak langsung dijamah sinar UV mentari.

dan..... jiwa 'anje' mula bergetar seperti daun-daun keladi mahang ditiup angin.

"ayanggg....." panggil 'anje'.

"anjeeee.... " sahut 'ayang' ...







.






9 comments:

sepa said...

romantis ar...

*apsal berenti. sambung, sambung, nak tau gak part seterusnya... hehehe

Aku said...

sepa,
nanti la aku buat versi mona gersang... nak?

tasekM said...

romantis sepa..?
aku kata gatal.

:p



.

sepa said...

cam tuh gatal eh.

miang cam tu la jugak yer. hehehe...
eh. tak.miang tuk yg tuatua.!

mana Dino nih. dah tdo ker.?

bangun oiiii... tengok bola euro2012.

malam nih ada italy.

italy.!italy.!italy.!


.

haniaiman said...

lepas tu?err..takkan takat tu je...

SM said...

kemain lagi merpati ni berjoli.

Aku said...

TM,
kalau gatal mestilah bergaru... ini tak...
jadi, dia org tak gatal namanya tu... keh keh keh




Sepa,
Ahh... esok pagi ada dia bagi tau berapa gol... apa nak susah-susahkan diri...




LadyD,
Tungguuuuu...... hahahaa





SM,
merpati memang suka berjoli sakan walau belum masuk gaji....

sepa said...

akupun tak tunggu. pepagi aku dah tunggu briter.

spain satu italy satu. sajer bagitau kotkot ko tak tau. dan aku rasa ko pun malas nak tau. hehehe

Aku said...

sepa,
benda-benda macam tu satu dunia akan tahu. jadi, buat apa aku payah-payah nak tunggu untuk dapat maklumat... sampaikan ulang tayang gol pun ada... kakaka

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com