Thursday, July 19, 2012

Kemalangan kereta sehingga terpusing menyongsang arus trafik..!

.

Kira-kira 3 minggu lepas, aku perasankan bunyi perlanggaran yang berlaku tidak jauh dari rumah. Keesokkan paginya, apa yang aku perasankan itu sememangnya kenyataan. Sebuah kenyataan yang kurang ngerinya kerana aku rasa perlanggaran itu bukan jenis yang maut. Tetapi, aku musykil juga apabila lihat kereta itu telah pun menyonsang arus aliran trafik.






Dari sehari hingga ke sehari, aku lihat kereta itu masih tertonggok di tepi susur keluar. Pada mulanya, aku mungkin terfikir yang kereta itu sudah 'tua' dah mungkin tak berbaloi untuk dibaiki. Namun begitu telahan aku itu kesasar....!






Ada kutu dah rembat tayar!!!


Kereta setua itu, mungkin tak berbaloi untuk membayar trak penunda, agaknyalah... tapi kereta itu perlu dialihkan dari situ. Mungkin seseorang patut bakar kereta itu menjadi abu dan biarkan angin petang musim peralihan tengkujuh ini melakukan bakti kepada alam sekitar secara percuma....





.

17 comments:

tasekM said...

mengganggu lalu lintas.
silap2.
nk elak kereta tu.
accident lagi gak kang...



.

nizamsani said...

boleh telefon jabatan perikanan, kalau-kalau boleh dibuat tukun tiruan.

Kesuma Angsana said...

macam2 , selalunyer bgtulah, kalau kereta baru bersusun trak penunda menunggu!

secangkir madu merah said...

apa kata kau je yg tolong bakarkan.. dpt pahala taw..

selamat berpuasa utk kau sekeluarga

LydSunshine said...

Kalau nak tunggu angin tiup, kena angin puting beliung baru bergerak kot. Kalo setakat angin sepoi2 bahasa, tak bergerak punyer. Hehehe.

LydSunshine said...

Kalau nak tunggu angin tiup, kena angin puting beliung baru bergerak kot. Kalo setakat angin sepoi2 bahasa, tak bergerak punyer. Hehehe.

LydSunshine said...

Kalau nak tunggu angin tiup, kena angin puting beliung baru bergerak kot. Kalo setakat angin sepoi2 bahasa, tak bergerak punyer. Hehehe.

LydSunshine said...

Kalau nak tunggu angin tiup, kena angin puting beliung baru bergerak kot. Kalo setakat angin sepoi2 bahasa, tak bergerak punyer. Hehehe.

LydSunshine said...

Kalau nak tunggu angin tiup, kena angin puting beliung baru bergerak kot. Kalo setakat angin sepoi2 bahasa, tak bergerak punyer. Hehehe.

Nizam.Ariff said...

tm,
aku risau yg tu la. Kena himpit...
Adakah aku sorang yg prihatin?

sepa said...

kalau kat hiway swak, dah dibakor dah bang...!

nih aku nak criter...
ada satu hari. lama dulu. aku bawak kreter yg agak tua jugakla. alternator rosak (...aku tak perasan ia rosak...), perjalanan belah petang dalam hujan gerimis, jadi kena on lampu ngan wiper la kan... itu guna bateri. dekat nak maghrib, kreter bateri out... perjalanan tuh sejauh 379km, dok ada 30km lg utk sampai ke tmpt dituju...
aku carik org tempatan, tuk hantar ke bandar terdekat... sampai di bandar, aku telefon kengkawan tuk jemput, sbb kat hiway tak dak line, bandar ada... kawan aku tanya, maner kreter.?! aku cakap kreter kay O... tinggal la dulu tepi jalan, besok kita tow, dah malam nih, aku sambung. kawan aku pulak kata, ko nak kreter ko rentung?! kat hiway selalunya, kreter tersadai, org bakor....!
dan... malammalam buta tuh, dia bantu aku tow, ke rumahnyer...

aku terperasan, kat hiway d swak, kreter tersadai tepi jalan, kalau bermalam, pasti di malam berikutnya, kaler kreter tuh sama ngan kaler malam... tak main der curikcurik tayar, depa bakar terus... sampai rentung...
selama aku melewati PanBorneo Highway, seingat aku, tak kurang dari 5 kot, kreter rentung kering, tapi belum jadi abu, di tepi jalan...


...


*eh... ko tak pergi tengok anak bula petang nih...?!

Nizam.Ariff said...

Nizamsani,
hmm... tak terfikir pulak aku ek... ko betul.



KA,
aku rasa masa eksiden tu memang bersusun tapi dah tak ada tayar, masing-masing malas nak ambik..



SMM,
kalau aku yang bakar, aku kena ada kambing sekor nak buat kambing golek... lepas tu boleh dijual di bazaar ramadhan... hahaha




LyDSunshine,
hahahaha.... satu malapetaka pulak kalau ada puting beliung.. dekat rumah aku tu wei.... hahaha




sepa,
dia orang bakor sebab nak ambik besi nyer aje kut...

pesal dgn anak Bula? masuk TV eh..?
aku tak tahu pun.

sepa said...

silap taip la bang... bukan anak bula...

anak bulan Ramadhan... hehehe

Nizam.Ariff said...

sepa,
CEHHHHHHHHHHHHH!!!!!!

bak kata arwah Loloq, ayat lu ayat sekerat, ayat tak cukup sifat... ayat lu buat orang sesat...

sepa said...

sesat mendernyer...?!

bula bulan, kan dekat tuh... takder cara bulih sesat eh...

KL KB KK KT pun dekatdekat gak bunyik ar... tp jauhjauh... hah.! yg nih baru bulih sesat. :p

Nizam.Ariff said...

sepa,
weh... anak Bula tu kat Bumi.
Anak Bulan tu kat langit.

bezanya langit dan bumi...
peribahasa melayu: 'dia tu langsung tak padan, macam langit dengan bumi...'

Hah! punya la jauh kesesatan yang nyata tu...

SM said...

mula-mula tayar, lepas tu side mirror, lepas tu radio, lepas tu speaker. last sekali, satu skru pun tak tinggal! kau cuba pantau macamana...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com