Friday, July 6, 2012

Rupa-rupanya, bukan aku seorang sahaja yang suka...

.




Aku suka foto yang aku ambil ini. Lokasinya di salah satu persimpangan di Putrajaya.

Aku suka lihat refleksi tiang besi di atas bangku granit.
Aku suka lihat lampu jalan yang bengkok-bengkok.
Aku suka lihat cahaya lampu yang bersinar bak bintang.
Aku suka lihat garisan cahaya yang cerah dan cantik.
Aku suka langit malam di Putrajaya yang sebenarnya biru, cuma apabila malam ianya berwarna hitam.

Patutlah ramai yang suka Putrajaya, sampaikan ada yang nak rebut dan tawan Putrajaya...
Sebab Putrajaya cantik!

Huh!

Lagu khas untuk mereka-mereka yang nak tawan. Lagu ini jarang didengar.









.

8 comments:

tasekM said...

aku dulu.
sblm beli tripod.
mcm ko gak la.
ambik gambor atas tembok kalau nk guna long exposure.

pi la beli satu bang...

:D




.

Nizam.Ariff said...

TM,
aku tunggu kalau ada sesiapa nak belikan ... huhuhu

ko bila nak tawan Putrajaya ni?

sepa said...

internet slow la, bang. balik kat miri esok aku dengar lagu tuh...

*aku suka bendera tuh... regang tegang tegapkukuh mengharungi masa...

kejap. nak tanya. bendera tuh bulanbintangnya terbalik, atau gambar ko yg tertonggeng... :p

faraherda. razalan said...

Cool.

Nizam.Ariff said...

Sepa,
ntah la... aku rasa itu standard CI la untuk saiz 'bunting'. tapi kalau ko rasa terbalik, itu mungkin salah satru petanda Putrajaya nak terbalik kut... hahaha




faraherda,
Thanks... ;)

SM said...

1. hahahaaa! tergelak aku baca. yang nak rebut tu bukan setakat suka kecantikan panorama luaran je, tapi suka aircon dalam bangunan yang sentiasa membeku.

2. aku suka tengok orang yang pandai ekspresikan sesuatu yang dia suka.

haniaiman said...

yg sedihnya...aku pernah g skali putrajaya tu..besa lah kan, aku dok selatan..jauh nun...

Nizam.Ariff said...

SM,
oh ya.... betul tu. kat sana sejuk-sejuk di dalam bangunannya tapi kat luar panas macam nak gila...





LadyD,
Ala... Putrajaya lebih kurang sama maca tempat lain je, bangunannya batu, kayu, besi, pasir.... ada pokok2, ada rumput2, ada bunga2 sikit... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com